Gå til innhold

Jeg er student og får støtte fra Lånakassa, fyller nå inn søknad om engangsstønad fra NAV. Må jeg føre opp ukene pappan skal ha perm, eller er det uvesentlig for engangsstønaden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her i tilfelle noen vet så jeg kanskje slipper en telefon til NAV.

Takk :o)

Skrevet

Dersom du skal ha engangsstønad, så får verken du eller far permisjon (med lønn)

Skrevet

Er litt usikker, men mener å huske at det ikke hadde noe å si i vår sak i alle fall. For når du får engangsstønaden så har du jo ikke tjent opp rettigheter til permisjonspenger og da har ikke det noe å si om far skal ha permisjon eller ei. Men, skyt meg ikke om jeg tar feil :o) Tror heller det er lurest å ta tlf til NAV å få et rett svar ;)

Skrevet

Hmmm, da jeg leste rundt dette på forhånd skjønte jeg det som at siden jeg fikk fødselsstipend fra Lånekassa hadde pappan rett på betalt permisjon. Og at Lånekassa sine utbetalinger og engangsstønaden ikke utelukket hverandre.

Ble litt overrasket over at det var så bra...

Men jeg kan ta feil.

Fankern, jeg hater telefoner til offentlige kontorer, føler meg aldri mindre enn da.

HI

Skrevet

Husk at pappaens rett til permisjon bortfaller dersom du ikke går ut i enten minst 75% jobb eller fulltidsstudier.. Så om du har tenkt å ha permisjon har ikke pappaen rett på permisjon av fellesdelen, men KAN være at han har rett på pappaperm.. Kommer visst nye regler på dette nå i sommer, men ser ingenting på www.nav.no om det enda....

Skrevet