Gå til innhold

Babymonitor - noen forslag til hvilken vi skal velge ?

Anbefalte innlegg

I går spurte jeg om barnevogn, i dag om babymonitor,...... er godt jeg har dere til å hjelpe meg - drukner i utstyrsverden som førstegangs gravid :)

Setter nemlig opp utstyrsliste om dagen, og lager en "ønskeliste" til diverse julegaver til den lille - på den måten får vi ting vi trenger/ønsker oss som er nyttig for babyn.

Trenger babymonitor med tanke på at babyn skal sove ute i vogna når været tillater det, og soverommet til babyen er i første etasje, mens stua er i andre. Har sett litt på Doro BM50 på babyshop.... men finnes jo så mange andre også, og vil jo gjerne ha en som jeg blir fornøyd med.

Vognpose titter vi også på - erfaringer her ønskes også :)

Tips mottas med STOR TAKK :)

Fortsetter under...

Hei!

Kjenner ikke til alle merkene, men kan si litt om de jeg har erfaring med. Vi har DORO BM35 og er egentlig veldig godt fornøyd. Om man bruker den stasjonære mottakeren ved babyen (med ledning) så er den veldig sensitiv, og du kan ta inn ALLE lyder om du vil eller stille den inn til å være mindre sensitiv. De to bærbare delene er ikke fullt så sensitive, men slår greit ut de også på skrik. Vet at SuperNova faktisk slår inn litt senere. (Ihvertfall den vi har testet) DORO har også MANGE ulike frekvenser du kan velge mellom, slik at det skal være mulig å finne en frekvens der du bare tar inn ditt barn, og ikke hele nabolaget:)

Negativt med DORO BM35 er at ledningen er gangke skjør, og vi har måttet fikse på den mange ganger. (Mulig det ikke er meningen å drasse den så mye rundt som vi har gjort...) MEN har sett at andre babycaller med ledning bruker samme ledningstykkelse.

Har noe erfaring med SuperNova også. Det positive med den er at den viser temoeraturen der barnet ligger. (Men vær klar over at den kan vise et par grader feil...) Det eneste negative jeg har hørt om SuperNova er at den er litt dyr, og at den kan slå inn veldig sent om barnet ditt ikke skriker så høyt. MEN de fleste jeg kjenner har ikke hatt noe problem med dette altså!

Vi har top com og den har fungert bra til vår bruk. Vi bor i leilighet så hjemme har vi sjelden hatt bruk for den (kun sommerstid når vi satt på balkongen), men har brukt den når vi har vært på besøk hos slekt.

Når det gjelder vognpose skal vi også kjøpe ny nå og har tenkt å gå for Igloo Troller som var testvinner i denne testen:

http://www.klikk.no/foreldre/article400012.ece

Hei

Vi kjøpte Topcom sin babycall (det er det samme som babymonitor, ikke sant?) etter at den ble nest best i denne testen: http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article570255.ece

Den er ikke så dyr, og funker bra til vårt behov.

Vognpose, der vil jeg på det sterkeste anbefale en Voksi Classic. Har jobbet i barnehage i fem år, og voksiposene holder ALLTID barnet varmt, pluss at posen vokser med barnet, sånn at du kan bruke den lenge. Denne posen var en av de første tingene jeg bestemte meg for at jeg SKAL ha.

Glemte å skrive at vi har brukt Igloo Troller til gutten vår, og er KJEMPEFORNØYD! Vi valgte denne til fordel for andre poser pga at den også kan bukes som sovepose til tur. Den har også med en del så du kan forlenge posen når barnet blir eldre. Gutten min elsker posen, og sover sååå godt i den. En av de beste investeringene vi gjorde:) (Men finnes sikkert andre gode poser også alså:) )

Om jeg skal nevne en negativ ting er det vel at den kanskje kan bli litt åpen øverst akkurat når barnet er nyfødt om det er litt kaldt ute. MEN går jo ann å bruke et lite teppe i tillegg den tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...