Eliida Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Skal ut på shopping i morgen og tenkte å sette sammen en "stelle-pakke" til babyen. Dette er min andre, men 5 år siden sist ... så jeg husker jo ikke.. :-) Hvilke produkter anser dere som nødvendig i første omgang? Jeg tenker da på badeoljer, kremer osv..
Dragen... Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Vi bruker bare vann til å vaske med i de første mnd, men har litt olje oppi badevannet. Hvis ikke ungen din er atopisk eller noe sånt trenger du egentlig ikke mer. Veit det er kjedelig, men såpe og våtservietter fjerner nødvendig beskyttelse fra huden til bebien
Eliida Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2010 Ja, har tenkt litt tilbake og det stemmer jo det. Brukte kun bittelitt olje i badevannet. Kanskje litt zink-salve i beredskap. Ingenting er bedre enn det, har nok på listen til i morgen likevel :-)
GuttemammaTilTo Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 har du litt babyolje og en stellekrem til evt. sår stumt kommer du langt vi har prøvd mye forskjellig av kremer til rumpa da gutten vår plagdes veldig med dette. det beste jeg noen sinne prøvde var rett og slett POTETMEL i rumpa!! virkelig vidundermiddel og salvene ble omtrent lagt bort. (ellers syns jeg sebamed sin stellekrem har fungert godt, fåes på apotek). -her hjemme har vi brukt og bruker Lactacyd såpe i badevannet, det gjorde de på sykehuset her også. -og a-derma crème de soin, hvit og lysegrønn tube, fuktughetskrem for irritert hud fåes på apotek (gutten fikk noe eksem når det var kaldt ute). -potetmel -badeolje -rens til navlen
Trio? Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 Badeolje, salve til sår stump og klorhexidin (den for spebarn) til å rense navlesåret. Ja våtservietter til vi skal ut å farte men de skal ikke brukes mer enn nødvendig tenker vi :-) Blir vel ikke den store fartingen i begynnelsen uansett... :-))
Løvinna30 Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Når jeg kjøpte stelleprodukter kjøpte jeg med dette, det gikk under stelleprodukter for meg ;-) Febertermometer Paracet (rompepille fra 0-4 mnd) Neglsaks til baby Og sånn nesesuger eller hva det heter :-)
NitaMora Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 det er egentli veldig mye unødvendig i butikkhyllene, det eneste vi har annskaffet oss forutenom det vi har fått i gratispakker er: -Zinksalve -babyolje -saltvannsdråper -babyparacet -bleier og vi har valgt å gå for änglamark og pampers..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå