Gå til innhold

Skal man unngå å sole seg på magen med "ferske" strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at strekkmerkene kan bli varig styggere dersom de utsettes for sol? Eller har det ingen ting å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det.. Er i hvert fall sånn med arr...

Skrevet

jeg har hørt at det beste for og få de penere er sol jeg da men aner ikke om det er noe hold i det.

mine har i allefall blitt lysere og mindre synlig i sola men nå var de i grunn ikke så veldig godt synlige fra før. de på magen etter svangerskap altså.

Har hatt strekkmerker på lårene i mange år og har vel alltid følt at de har blitt penere når jeg har vært brun. :)

Skrevet

hohoho :) jaja da er det omvendt for meg enn for andre :) eller så ligger det kanskje rett og slett i det at jeg generelt sett føler meg "penere" når jeg har litt fage på kroppen :)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Neida, strekkmerkene bleker fortere i solen! :-D

Det eneste er at når resten av huden blir brun, forblir strekkmerkene hvite, men sånn er det enten du ligger i solarium eller ikke.

Skrevet

Jeg spurte min hudlege om dette og hun sa at soling av strekkmerker skal utføres med stor forsiktighet. Det skal behandles på samme måte som arr. Det er lite pigment i huden som er strukket, derfor må man bruke minimum faktor 20 på områdene der strekkmerkene er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...