Gå til innhold

Hjeeeelp!!! Kan da ikke være mulig at jeg får igjen over 75000 på skatten????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som mener man nå kan sjekke hvor mye man får igjen på skatten, hvor går dere da inn? Trykket på "se oppdatert skatteberegning" og der sto det

"Foreløpig beregnet sum skatt og avgift: 75 650

Skatter og avgifter er beregnet på grunnlag av de opplysninger som er registrert på det nåværende tidspunkt. Beregningen må anses som foreløpig."

Dette kan da ikke være mulig???? Visste jo at jeg skulle få igjen, men det var et betyelig mindre beløp. De endringene jeg har gjort er kun reisevei til og fra jobb samt barnetilsyn. Jeg må ha fått feil info her, så please, help anyone, vet ikke hva jeg skal tro nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det beløpet du oppgir det du har betalt i skatt da? Det man får igjen står som skatt tilgode.

Skrevet

Neeeei!

Dette er det skatteetaten har beregnet at du skal ha betalt i skatter og avgifter for hele 2009. Så har du betalt et (antakelig) nesten tilsvarende beløp. F.eks 78 000. Da får du 3 000 igjen. Ble det klarere?

Skrevet

Så du ikke dette på selvangivelsen din da?

Hvor mye tjener du og hvor mye har du skattet? Da skjønner du fort om du grovt sett er på rett spor ang. de 75 000,-

Skrevet

foreløpig beregnet skatt og avgift betyr hvor mye skatt det er beregnet at du skal betale totalt. så må du se det mot hva du faktisk har betalt.

Skrevet

75 650 er det du skal ha betalt i skatt i hele fjor. Betalte du mer enn det, skal du ha differansen igjen.

Det står "til gode" foran det beløpet du skal ha igjen.

Skrevet

Hvor finner du "se oppdatert skatteberegning" på skatteetaten.no?

Skrevet

Ahaaa, tusen takk for oppklaring:-) Ble så opphengt i summen at jeg tenkte ikke lengre, takk alle sammen :-))

Skrevet

"Foreløpig beregnet sum skatt og avgift: 75 650

Skatter og avgifter er beregnet på grunnlag av de opplysninger som er registrert på det nåværende tidspunkt. Beregningen må anses som foreløpig."

Dette betyr nok at de foreløpig har beregnet at du skal BETALE INN i skatter og avgifter, så må du se hva du faktisk har betalt inn og da ender du nok opp med noen få tusen i pluss eller minus.

Er redd du nok IKKE får 75 650 tilbake, men det er det du skal ha betalt inn i løpet av 2009.

Skrevet

Er det denne "posten" som blir korrekt å regne differansen utifra? (sto på selvangivelsen før endring) "Foreløpig beregnet skatt og avgift etter skattefradrag 89 885"

Dvs 89885

-75000

Og differansen er det jeg får igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...