Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 29 og har ennå ikke fått et eneste strekkmerke. Er det noen som opplevde å ikke få det før på slutten av svangerskapet? Hører jo også at strekkmerker er ganske arvelig, og verken Mamma eller søsteren min hadde det. Hadde jo vært ok å slippe unna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ikke før helt mot slutten, men da kom det rikelig... Men kan jo være du er heldig og slipper unna da!

Skrevet

Eg er i veke 39 og venter nr 3, har ikkje fått strekkmerker på magen med noken av ungene, berre litt under brystvortene. mor mi og søster mi fekk begge strekkmerker på magen, så eg føler meg heldig som slapp det. men det hadde ikkje vore krise siden eg har fått gå gravid tre gonger og har to herlige unger som glede seg til nr 3 kommer. Dei som ikkje kan bli gravide ville nok jubla for mage og strekkmerker=)

Skrevet

Er i uke 34, og har ikke fått noen tegn til strekkmerker enda. Men brystene er fulle av streker (Men har hørt at disse kalles "melkelinjer" eller noe sånt?) Min kjære mamma har magen full etter sine svangerskap, så regnet liksom med at jeg kom til å få min porsjon, men kanskje de først kommer helt på slutten? Smører meg forresten med olje 1 gang om dagen, men har hørt at dette egentlig ikke hjelper

Skrevet

Jeg fikk vel de første strekkmerkene rundt uke 31, tror jeg det var. Da fikk jeg 2-3 korte små ved siden av begge brystvortene. Har enda ikke fått noen andre plasser, håper jeg slipper det! Er i uke 33 nå :)

Mamma, tante og mormor hadde forresten ingen strekkmerker...

Skrevet

39uker i morra og har ikke noe strekkmerker.. Ikke på magen.. Bare bitte bitte små på låra som kom i uke 35ca..

Og de klager jeg ikke over..Synes nesten ikke :)

Skrevet

Hei. Fikk med begge de andre barna (13 og 16 år siden) Denne gangen har jeg ikke fått noen og er 36+2. Spiser 1000mg omega 3 hver dag. Lurer på om det hjelper????

Skrevet

Jeg er i 38. uke og har ikke fått noen strekkmerker:) Har ikke lagt på meg noe særlig på kroppen ellers, så det kan være en årsak. Jeg fikk noen strekkmerker på brystene og rumpa sist, men ingen på magen.

Krysser fingrene for at vi slipper unna! :)

Skrevet

Mine kom over natta uke 33-34 tror jeg det var. Trodde jge skulle slippe unna, men plutselig var magen full :(

Skrevet

De kan komme helt på tampen av svangerskapet, og kommer uansett hva du smører magen din med. De ligger dypere i huden enn hva en olje eller krem kan fikse. Men litt olje er jo godt for huden uansett da :-) Selv om den ikke holder strekkmerker borte...

Skrevet

Fikk strekkmerker to dager før termin. Føltes så ufattelig unødvendig når jeg neeesten var i mål uten og akkurat var begynt glede meg over at jeg var "heldig". Gikk to uker over termin, og så dem formelig vokse cm for cm fra dag til dag. Brukte mye tid på å deppe over det. !4 juni fødte jeg så stor flott gutt på 4600g, og han er så nydelig og jeg er så fornøyd at alt om mine strekkmerker er så å si glemt! Hørte andre si det ikke betydde noe etterpå, og jeg husker jeg tenkte at jeg ikke trodde på dem. Men er som en skriver over her: mon ikke de som prøver og prøver å bli gravide ville si ja takk til strekkmerker fra tærne og hele veien opp til hårfeste hvis det var det som skulle til for å få den etterlengtede babyen?!

Føles fremdeles unødvendig, men jeg gir faktisk blaffen! De blekes jo også med tiden om ikke de blir borte. Har både smørt meg og spist tran..

Skrevet

Fikk strekkmerker to dager før termin. Føltes så ufattelig unødvendig når jeg neeesten var i mål uten og akkurat var begynt glede meg over at jeg var "heldig". Gikk to uker over termin, og så dem formelig vokse cm for cm fra dag til dag. Brukte mye tid på å deppe over det. !4 juni fødte jeg så stor flott gutt på 4600g, og han er så nydelig og jeg er så fornøyd at alt om mine strekkmerker er så å si glemt! Hørte andre si det ikke betydde noe etterpå, og jeg husker jeg tenkte at jeg ikke trodde på dem. Men er som en skriver over her: mon ikke de som prøver og prøver å bli gravide ville si ja takk til strekkmerker fra tærne og hele veien opp til hårfeste hvis det var det som skulle til for å få den etterlengtede babyen?!

Føles fremdeles unødvendig, men jeg gir faktisk blaffen! De blekes jo også med tiden om ikke de blir borte. Har både smørt meg og spist tran..

Skrevet

Jeg har tre dager igjen til termin, ikke fått strekkmerker ennå, og håper for all del jeg slipper unna når jeg har "klart meg så bra" så langt, til tross for 20 ekstra kg!... Jeg har smurt meg med Dr.Greve hver dag, de siste par mndr morgen og kveld, har av og til skrubbet kroppen med skrubbekrem og spist omega 3 gjennom hele svangerskapet.

Mamma hadde ikke strekkmerker, men søster er full av strekkmerker, mulig det er arvelig, men man kan jo ikke stole blindt på det... Det er vel heller ikke påvist at smøring hjelper, men etter min mening skader det jo absolutt ikke å prøve.. Det sies jo også at det er hormonelt, dersom det stemmer, er det vel lite man kan gjøre med det...

Skrevet

Fikk ingen strekkmerker sist gang, og nå er jeg i uke 36 og har ingen antydning til strekkmerker denne gangen heller. Så får vi bare håpe det holder helt inn:)

Strekkmerker er jo arvelig, men husk at du er halve faren din også, så selv om din mor og søster har fått, så kan du bære arven fra faren din sin side.

Både min mor og mormor fikk masse strekkemerker (og de var grusomme og svære i følge min mamma), men jeg har som sagt ikke fått noe foreløpig. Min farmor fikk heller ingen, så da kan det jo være jeg slekter på henne, som med så mye annet:)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg fikk noen få sist gang når de tok ut jenta mi (var da 35+1).

Hadde frem til nå ikke fått noen nye, men ser i dag at det har kommet noen flere. Er 38+2 i dag.

Skrevet

Så flott for dere da ! =) Jeg fikk mine første strekkmerker i uke 18! YES! Og nå i uke 33 tror jeg ikke det er plass til flere på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...