Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Postet visst denne kun i Oktober -10 klubben, men ønsker jo erfaringer fra så mange som mulig:)

Altså - Storken i Bergen;

Noen som har erfaringer å dele?

Hvordan er det der ift for eksempel KK, og andre "vanlige" føde instutisjoner..?

Er det kanskje flere enn meg, som er førstegangsfødende, som ønsker å føde der?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142015616-storken-i-bergen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Fødte på storken august 09, veldig rolig, enkelt og greit der. Skulle det vere noe, så blir du flyttet til føden som er i samme bygg. Du får ikke epidural og slikt på storken. Der er vanlige senger og rommene ser ikke ut som sykehus rom :-) Har også født på Føden i 08, og syns det var greit også.. Ta det som det kommer!! Jeg ble spurt om hvor jeg ville når jeg ringte ned... Samme det, sa jeg og havna egentlig der de hadde best plass :-)

• 4 uker senere...

Jeg planla å føde nr 2 på storken. Der var det altså ingen steder å støtte seg.... Jeg spurte hvor skal jeg føde og fikk vite at det kunne jeg gjøre sånn rundt om kring.... Sengekanten var så myk at jeg ikke fant støtte der, lenestolen var så myk og tilbakelent at den ga jeg til far, ellers var det såvidt jeg husker en vinduskarm. Det som var værst med storken, er at du hører veldig godt skrikene fra de andre fødende, noe jeg syntes var ubehagelig. Dette er nå tre år siden så det er mulig det har bedret seg.

Jeg observerte heldigvis noe grønt i fostervannet og da jeg påpekte det, flyttet de meg sporenstreks over til føden der jeg fødte i løpet av en halvtime uten noen problemer.

Etter min mening var lokalene på føden lysere og romsligere, og det gjorde meg ingenting at det var valg mellom seng og fødestol eller at prekestolen stod der lett tilgjengelig. Alt i alt mye mer fornøyd med fascilitetene på føden. Jeg fikk pare to paracet av smertestillende og fikk mye tid med barnet mitt før vi ble flyttet over til barselloftet. Helt fint.

Er barselloftet stengt nå?

• 2 uker senere...

Jeg var såvidt innom Storken forrige uke, første gangen jeg var innom sykehuset for å sjekke riene mine. Hadde bare modningsrier, så jeg ble sendt hjem igjen, men jeg syns rommet der var veldig fint.

Av utstyr kunne jeg se prekestol (som jeg brukte litt mens jeg var der), badekar, pilatesball, saccosekk, cd-spiller i vinduskarmen (det kunne jeg ikke se på fødestua vi fikk på Føden noen dager senere).

Hadde jeg fått valget ville jeg født der, men etter sjekken der fant de ut at jeg trengte mer oppfølging, og måtte inn til Føden når fødselen var igang.

Leser noen skriver at man hører skrikene til de andre. Det høres litt ubehagelig ut. Jeg hørte ingenting da jeg var der, men kanskje det var en rolig kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...