Gå til innhold

Noen gode tips? dag 86? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Håper på noen gode tips fra dere.. Hadde sist mensen 30 mars! Og gangen før det 19 januar, så at syklusen min ikke har vært helt stabil det er tydelig, den forrige perioden regnet jeg med at jeg "hoppet" over en mens fordi det var så mye stress... Men nå har jeg ikke stresset eller noe, og likevell dukker den ikke opp. Tok en test omtrent ved mnd skiftet og den var såklart negativ. Testet igjen i går og den var også negativ, begge testene ble tatt litt utpå ettermiddagen. Hva skal jeg gjøre, har en test til liggende som jeg tenkte jeg skulle ta når jeg våkner i morgen tidlig, hørt at det er bedre å teste om morgenen når du våkner? Stemmer dette?

Noen som har peiling på hva dette kan komme av? Eller hva jeg bør gjøre, føler meg litt hjelpesløs her jeg sitter..:/ Liker ikke leger så er derfor jeg enda ikke har oppsøk en og håper at noen av dere har tips som ikke inkluderer lege..

På forhånd tusen takk:) <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Skulle nesten tru det var jeg selv som skrev dette for en tid tilbake.. Hadde det akkurat slik som du beskriver her..:( Helt jævlig..

Er ganske inne i dette nå, og vet at når man har lange sykluser så har man mest sannsynlig IKKE eggløsning i det hele tatt..

Men i mitt tilfelle så var det en stor cyste i eggstokken som gjorde at jeg fikk syklus på alt mellom 6-10 uker..:(

For til legen etter 1- 1,5 år med ustabil syklus.. Det endte med en ganske stor operasjon for 2 uker siden..

Så jeg anbefaler at du tar dette opp med lege, siden det har foregått siden januar..

Lykke til!

Skrevet

Hei :)

Jeg kan svare deg med min erfaring.

Hadde mens 20 des, deretter 27 jan, deretter 5 mars.... Etter dette ventet jeg mens fra etter 10 april tenkte jeg. Men den dagen kom og gikk og ingen ting skjedde. Tok test den 19 april men neida... ikke gravid. Bestemte meg for at jeg sku til legen. og fikk time til blodprøve taking for utredning den 23 april. Kom dit og fortsatt var urinen negativ. Men blodprøven var positiv... jeg var graviiiid :D

Så ikke alltid er det syster som er grunnen!!

Jeg ville anbefalt at du starter med blodprøver for og sjekke litt... deretter bedre utredning :)

Lykke til:)

Skrevet

Har heller ikke sagt at det er ALLTID cyster som er grunnen, men fortalt min historie.. Vi er alle forskjellige og det er umulig å vite hva som feiler den andre.. Jeg setter veldig pris på jenter som er villige å svare og komme med erfaringer.. Men jeg går aldri ut ifra at jeg har samme problemet som dem som svarer(håper ikke noen av dere gjør det).

God helg! :)

Skrevet

Setter pris på kommentarerne fra dere begge.. Er godt å høre andre sine erfaringen... Og veldig godt og høre begge ender av en sak.. både at det kan være veldig positivt men også være uheldig og at det er negativt... får en til å åpne øynene litt og se at kanskje en må gjøre noe med ting før de går for langt..

må komme meg til legen, men står midt i en flytt nå så blir ikke helt prioriert... :/ desverre...

Takk for svar til dere begge <3 det betyr mye at dere tok dere tiden til å svare nettopp meg! Lykke til videre til dere begge;)

Skrevet

Bare hyggelig..:)

Takk og lykke til videre<3

Skrevet

Hei! Hender jeg kikker litt her inne :)

Når vi startet prøving på eldste etter mange år på p-piller var mine hormoner på utur. Hadde sykluser på bortimot 60 dager. Startet å måle temperaturen for å finne ut litt mer, og jeg hadde faktisk eggløsninger. Men lutealfasen (tida mellom EL og mens) var ironisk nok for kort. Man får ikke utredning før det har gått ett år, så jeg endte med å dra til fotsoneterapeut. Startet behandling i en syklus og neste syklus gikk det kortere tid fram til EL og jeg ble gravid. Det endte i SA og en tullesyklus(uten EL) hvor fotsoneterapeuten fikk igang mens. Deretter rekordtidlig EL og eldstemann flyttet inn i magen! Så fotsoneterapi var i hvertfall tingen for meg! Ingen nåler og ingen hormonkur!

Lykke til med prøving!

Skrevet

nå på "dag 93" fikk jeg blødning.. og unnskyld detaljer! blør forholdsvis mye, aldri pleid og gjøre det før... :/ noe galt eller naturlig? :/

Skrevet

For meg ble det helt normalt.. Hadde skikkelig laaang syklus... Men sånn skal det jo ikke være..

Er spent på å se om jeg får normal syklus etter at de fjernet cysten..:) Har ikm på torsdag.. ;) Hvis syklusen er "normal" vel og merke..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...