Gå til innhold

kan jeg introdusere fruktmos på formiddagen når jeg introduserer grøt på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet ligger jo i overskriften. Holder på med grøtintroduksjon, da jeg merker at han er mer sulten fordi han plutselig har økt til 5 mme-måltider per døgn (hvert måltid ca 200 ml) i stedet for 4. På kvelden spiser han nå snart en smaksporsjon, og har ikke merket noe magevondt. Kan jeg begynne med annen fast føde i tillegg? Feks fruktmos som et mellommåltid, slik at jeg da kan drøye det ene melkemåltidet og han da får 4 ganger i døgnet igjen? De skal jo ikke ha over literen i døgnet.

Han er forresten 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har han fått grøt? Hvis han f.eks. har fått grøt i en uke og du ikke ser noen problemer med det, så kan du fint starte med et måltid til. Jeg økte på veldig sakte, men vet om flere venninner som økte på en ett måltid i uka - så i løpet av en måned spiste barnet frokost, lunsj, middag og kvelds.

Skrevet

Han har smakt grøt i et par uker, men først i går og i dag som han spiste en hel smaksporsjon. Hvordan ser feks din "måltidsplan" ut? Er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det.. førstegangs som du sikkert skjønner ;)

Skrevet

min sønn er 5,5 mnd og vi begynte med grøt da han var 4,5 mnd.den førts euka var vi forsiktige men så økte vi på mengden men den var fortsatt ganske flytende. tok vel en mnd før han var oppe i en hel porsjon (fordi han var mett, ikke fordi han ikke fikk)

jeg gjorde den tabben at jeg hadde fruktpurè i grøten og da ville han ikke ha grøt uten!så nesten helt fra starten har han fått grøt med fruktpurè og det har gått veldig bra.

om magen hans er ok så tror jeg du kan prøve med et lite mellommåltid istedet for en flaske melk,men jeg er jo ingen ekspert:)

Skrevet

Tulla mi fikk etter en uke full grøtporsjon også fruktpure i tillegg til grøten. Det har gått helt fint. Men alle barn er jo forskjellige. Begynn litt forsiktig og prøv deg frem :) Evt ha oppi litt sviskemos i grøten så går den lettere ned og er bra for magen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...