lisa36 Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 for meg å bli gravid ser det ut som. Mine høye (h.hv 16 og 17) fsh verdier gjorde at jeg ringte legen på cfc idag. Han begynte å snakke om egg-donasjon når han hørte hormonverdiene....... Det er ikke aktuelt for meg. Han mente at jeg kunne komme ned ved neste eggløsning og måle AMH og scanne etter egg, evt gjøre et insem forsøk. Men han hørtes absolutt ikke positiv ut. Føler at jeg må gi opp før jeg har fått prøvd, -har jo ennå ikke gjort et eneste forsøk. Og tårene spretter...
Merehei Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Huff huff, er visst dagen for dårlige nyheter det her. Jeg føler med deg. Been there done that. Jeg fikk realitetene slengt i fjeset jeg også, før jeg i det hele tatt fikk begynt. Var tøft der og da og jeg kjenner litt på det enda. Men er nå glad for at jeg fant det ut før jeg brukte masse penger på noe som ikke ville ha lyktes. Vurderer nå bla. eggdonasjon, men er litt i tvil. Koster jo penger det også og man må lenger utenlands og så er det det faktum at jeg ikke vil få et barn som har noen gener tilfelles med noen i min familie. Vet jo at jeg ville bli glad i det barnet like mye som om det var mitt eget kjøtt og blod og får jo gå gravid. Men jeg synes det reiser en del etiske problemstillinger og tenker også i forhold til å skulle forklare det for barnet engang i framtiden. Send meg gjerne en pm hvis du vil ha kontakt. Mvh
singelmamma Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Neeei, ikke du også... Huff så trist. Føler virkelig med deg!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Vond mld å få! Men, kjenner jeg reagerer litt når legene er så negative. Kjenner et par som hadde to forsøk uten hell, men ble gravid på egenhånd med fsh på 22. Selv ble jeg også gravid uten ivf med fsh på 18. Men, hadde jeg vært deg hadde jeg nå tatt noen forsøk går ikke det, kan kansje tanken om eggdonasjon modnes? Du får ed i Danmark.(35000,-dkr) Jeg tok ivf som søsken forsøk, hadde 3 neg forsøk, gikk da får ed. Full klaff og tvillinger:-) Lykke til!
lisa36 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2010 Hei og takk for svar. Jeg er singel og har dessverre ikke økonomi til ivf eller eggdonasjon. Men skal reise ned og måle AMH og da samtidig ta en inseminasjon. Nettopp fordi, som du sier, at mange er blitt gravide til tross for høy fsh..
VestlandsPrøver Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Sånne meldiger er virkelig håpløse... Føler virkelig med deg! Men veldig glad for at du velger å reise for å bli inseminert likevel. jeg er i litt samme situasjon som deg da jeg har fsh på mellom 12,7 og 13,5m samt at jeg produserer få folikler. Jeg trodde dette skulle være et problem, men de har vært veldig positive på cfc så jeg stoler på at de har rett. Var til min andre inseminasjon for en uke siden og håper det vil lykkes! Jeg er også singel med få midler så skjønner godt det med økonomi. Forferdelig å skulle ønske seg noe som er så vanskelig å få tak i... Håper inderlig at du vil lykkes selv om oddsene er imot deg!
Gjest Pippi9 Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Anbefaler deg å ta hvetegress (Wheat grass) som skal være fint for å få ned FSH-verdiene. Kjøpes på helsekost. Godt å høre at du har lyst til å ta en tur å forsøke uansett - Lykke til!
Håpefull38 Skrevet 25. juni 2010 #9 Skrevet 25. juni 2010 Så trist beskjed å få når du endelig hadde bestemt deg! Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå