Glad tobarnsmamma Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Hvilke allergitabletter kan man ta når man ammer? Jeg fikk Polaramin når jeg gikk gravid (tror det var det det het), kan jeg ta de nå også?
Cry Wolf Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Legen min sa jeg kunne få Zyrtec til bruk hvis det ble krise. Dessverre hjelper disse ikke for min del, så jeg går umedisinert, men kanskje noe verdt å prøve for andre?! (Under graviditeten gikk jeg på Aerius, "til vanlig" går jeg på Kestine.)
2romogKjøkken Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Hei. Relis gir grei informasjon om hvilke preparater som er trygge mht amming. Sjekk: http://www.relis.no/nb-NO/Publikasjoner/2010/Allergibehandling%20av%20gravide%20og%20ammende%202010.aspx
Mjølkekua Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Det er nye retningslinjer for bruk av allergimedisin, jmf. Relis 2009/2010. Nå kan man bruke de fleste allergitabletter mens man er gravid og ammende. Jeg bruker en av de nyere antihistaminene og det er helt ok (før anbefalte man eldre generasjons histaminer som man ble trøtt av).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå