Gå til innhold

?(¯`°?.¸ Skravletråd for termin i uke 8 ¸.?°´¯)?


Fru Tuttemor

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte å starte en skravletråd for vi som har termin i noenlunde samme uke:) hadde vært spennende å følge hverandre fremover :)

Skrive om følelser, humør eller symptomer eller legebesøk eller uansett,bare skravle :)

Jeg begynner :)

Jeg er 27 år og gift,dette er vårt første barn men ikke vår første graviditet,hadde en BO i februar iår så denne spiren var etterlengtet og satser på at den sitter og det er noe der..

Jeg er idag 5+3 idag og har termin den 22 februar(ifølge babyverdens kalkulator) mine symptomer er at jeg eeeeer så trøtt..har kvalme nå og da og halsbrann,og en meeeget god luktesans :D nykker i eggstokk/livmor området av og til også,ømme brystvorter..det er vel det tror jeg av symptomer..

Flere som vil joine meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmh ingen respons ? neinei da får jeg sulle for meg selv her inne da :)

Imorgen skal jeg til legen,da skal jeg kreve tidlig UL,jeg skal se at det er noe der og ikke en tom fostersekk som sist...Men jeg kan ikke forestille meg at det skal skje to ganger på rad når det er så sjeldent som det er..

Men krysser fingrene for at jeg får Ul,har jo gode grunner da :)

Da får jeg vel svangerskapspermisjon,gruer meg til og forholde meg til NAV,de er jo helt inkompetente til å gi informasjon og slike ting..håper det går lettere denne gangen..fler som har erfaring med NAV?

 

Tar sol for harde livet jeg,leste at man kan få slike pigmentflekker som ikke går bort igjen å det vil jeg ikke så jeg tar masse sol nå for og ha litt farge utover sommeren :) håper jeg ikke får slike flekker i ansiktet :-S

 

Åså haaaaaar jeg så lyst på spekemaaaat!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Tutta:)

Så koselig at vi begge havnet her inne etter å ha vært på samme IKM-tråd på bli gravid:)

Jeg er 31 år og venter nr 4:)

Er på ferie for øyeblikket og skal til legen når jeg kommer hjem,med UL og det hele.

Gleder meg:))

Hvordan er formen din om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere

Vil gjærne være med her.

Jeg er 28 år (blir 29 14 aug)

Jeg er 5+1 og har termin 23 feb.

Har ingen barn fra før,dette har vi venta på kjempe lenge,har hat 25 pp og en sa i jan 09.

Hadde en pergokur runde og dær satt den :)

Mine symptomer: veldig trøtt,småkvalm,ømme bryster og murringer i underlivet.

Håper bare spiren klamrer seg fast til i feb.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii ariel 78 :) ja det var koseli at vi havnet her samtidig :)

Lykken viser seg til oss endelig :)

Jeg var hos legen igår og rett før jeg dro til legen så fikk jeg litt rosa i utfloden å da trodde jeg at nåh skjer det noe(skjedde det samme i februar da jeg fik påvsit en BO)...dro gråtende til legen og dro gråtende derfra,ironisk nok var legen gravid hun også, hun tok en urinprøve og fast slo at det var ikke blod i urinen og ikke urinveisinfeksjon,så da var det bare å dra hjem og vente på om det kom en SA eller om dette var bare litt småblødninger ,skal tilbake den 1juli å få ULtime...men det var med den lille rosa igår,har ikke hadd mer så jeg håper at det var bare noe forbigående tull...Er litt kvalm i blaff enda men ikke noe annet..

Noen fler som har hadd det slik?

Er du i varmere strøk ariel?Er du kvalm og slikt?fortalt det til noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lille my,så spennede at du endeliiiiig har en spire som gror<3

Pergo? hva er det egentlig ? har sedd mange har skrevet at de har gådd på det men jeg vet ikke hva det er..

Ja jeg er trøtt jeg også,men jeg er en veldig trøtt person (veeeldig Bmenneske,mannen sier jeg er en 17xB.menneske) men merker jeg er eeenda trøtter enn vanlig så jeg sover mye..:)elsker å sove..men det blir det jo slutt på nå når en liten en kommer da..

Har murringer også av og til..ømme bryster lar vente på seg,hadde det sist gang husker jeg..

 

Er ganske usikker på termindatoen egentlig,jeg hadde 28dagers syklus frem til nest siste runden,da ble den 30dager,så er usikker på om jeg har 28 eller 30 ang ikmdagen men har plottet inn 30 dager da..Får det vel korrigert på UL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei fru tutta.

Pergo er et hormoner i tab form som stimulerer eggløsning.

Jeg hadde skjelden eggløsning så vi trenkte litt hjelp.

Har du mange pp ?har sett deg på bli gravid en stund tror jeg.

Hvor er du fra?er selv fra tromsø.

Er litt usikker jeg også på termin men tror det er 23 feb.

Det blir gøy å følge hverandre her inne,håper det går bra for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar lille my :)

Jeg har prøvd siden i mars,etter BOen jeg fikk påvist i februar:-(

Så jeg har ikke såå mange pp bak meg men syns det er mange nok(stesset med det siden folk begynte og mase om det ikke skulle skje noe snart)

Jeg er selv fra Lofoten :)skal du på døgnvill????? det skal jeeeg:):):):):)jeg bare mååå ha med meg prodigy :D:D:D

ja det skla bli gøy og følge dere som har termin rundtom samme tiden..jeg skal til legen den 1juli igjen og da få time hos gynekolog til UL,deeet gler jeg meg til :)få hilse på den lille og se at alt er bra så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Hva er BO ?

Ja jeg skal på døgnvill,men det er ozzy jeg absolut må ha me meg :)

Jeg skal til gyn i morgen,har masse oppfølging siden jeg har mistet før og ble gravid med hormoner.

Sjansen for at det er flere en en er ganske stor.

Går til kontroll 1 gang i uken,så ikke så mye sist så håper på å se mere i morgen :)

Hvor gammel er du foresten?Jeg blir 29 i aug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BO er Blighted Ovum,tom fostersekk..egget blir befruktet og fester seg men detter ut fort igjen uten at det merkes og kroppen fortsetter og tro at den er gravid så fostersekken blir større og fostervann og morkake vokser i takt med det de skal.morkaken produserer hcg osv..men plutselig oppfatter kroppen at noe er galt og så begynner man å blø litt(jeg i uke 13)

Og da fortsetter hele greia med tabeletter / medisinsk abort evt utskrapning..dritt hele greia,derfor er jeg for UL med det samme man får en positiv test,at man kan få bekreftet at det er noe der...og ikke gå i vanvare å tro at atl er bare flott..

 

Ozzy,hvilken dag er han på? liker han godt jeg også :):):):)

Håper jeg får UL fort jeg :) er utålmodig..spesielt siden jeg har småsmå blødninger..

Godt å se at folk får oppfølging når det har gått galt før..

Mener du at du kan ha tvillinger inni der?? jeg vil også ha tvillinger jeg...:)

 

Jeg er 27 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff BO hørtes helt forferdelig ut....

Jeg er veldig glad jeg har ultralyd en gang i uka,for da finner man fort ut hvis det er noe galt.

Men denne gangen skal alt gå bra,det har jeg bestemt,og det føles veldig bra ut også :)

Ja det er en sjanse for at det er flere inni her,tvillinger går bra men er det flere en 2 får jeg litt panikk :)

Ozzy er på Torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 25 feb, som er en lørdag :P

Når det gjelder symptomer er jeg egentlig symptomfri. Har ømme puppper, som faktisk blir verre for hver dag som går. og det er det! kanskje litt trøttere enn vanlig, men ikke mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Var hos gyn i dag,må si jeg ble litt skuffa...

Etter mine beregninger skulle jeg vært 6+1 i dag,men legen mente jeg var bare sånn ca 4+3.

Han mente at jeg hadde hatt eggløsning litt senere en antatt.

Så da har jeg vel termin ca 4 mars.

Det positive var at hcg hadde økt fra 1280 til 8989 på en uke,og det er jo kjempe bra.

Og den lille spira hadde vokst.

Satser på å se noe mer neste uke,og at alt går bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm tester du ikke etter EL? jeg testet etter EL jeg ,så legen må ikke prøve seg på å forandre noe :D men to uker er jo ganske mye da,får se om det endrer seg da iløpet av noen uker,kanskje han tok feil? aner ikke om det går an å ta feil da..

Jeg vil ha TORSDAG IDAAAAG!!!!! så jeg kan bli sendt i UL...Så når blir du ikke i denne tråden da?? jooo du må jo være her selvom :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Jeg er i spania ja og er derfor ikke så mye innom BIM.

Er ganske kvalm innimellom og har fått totalt avsmak av kaffe:)Og så fryser jeg nesten hele tiden så jeg er glad jeg er her..

Ble nødt til å fortelle nyheten litt tidlig denne gang siden vi reiser med mine foreldre og jeg ikke rører alkohol denne ferien:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tror jeg holder meg her ja.

Etter mine beregninger skal jeg være 5+5 med termin 28 feb.

Vi finner vel ut i neste uke,da sa legen at vi skulle se mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) koselig med en slik tråd! og gratulerer til alle!

Jeg er (ganske sikker på at jeg er) 7+5 i dag:)

Dette er vårt 3. barn og vår 4. graviditet.Jeg er 25 år.

Begynte å kaste opp i går (har venta på det siden jeg har kasta opp mye med de to forrige) det er noe dritt! Ellers har jeg ganske kraftige "strekk-smerter" helt nede i magen,men utenom det skal jeg ikke klage!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. er 6 uker i dag, termin 25 feb.

 

Symtomer: mensen kom ikke. Har ikke hatt helt riktig mensen siden sist fødsel, så tenkter vi må komme oss til ul for å være sikker. Tassen min er 11 mnd. Verdens herligste selvfølgelig.....

 

Spennende å følge hverandre fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fikk røde prikker på hele kroppen. Hormonforandring er gøy, så nydelig ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg er 35 år og samboer er 38 år. Vi har ingen barn fra før. Hadde en SA i juli 2003 i uke 10. Vi har forsøkt å få barn i 11 år og vært igjennom 5 IVF forsøk. Så her er det STOR glede om dagen.

Jeg (tror) er 6+2 i dag? Har termin 24 februar.

Har veldig lite symptomer, men luktesansen er blitt VELDIG bra. Litt ømme bryst.

Dagene går utrolig sakte. De første 12 ukene kommer til å være et mareritt, men gleder meg til å komme på tidlig UL i uke 8 på Ullevål.

God sommer alle sammen, og lykke til i tiden fremover.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 21 februar ca :) er da 6+5 i dag. Skulle egentli være 7+5, men etter tidlig UL ble jeg satt tilbake..

 

Ble gravid på 1 pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med så mange på tråden :):) trodde jeg først ingen ville være med jeg..:)

Idag va jeg hos legen igjen:) sendte henvising til UL så i neste uke så får vi se :)

Gleder meg litt,er litt redd for at det ikke er liv der..henger i angst fra forrige gang..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeeeeeeeeeeeeeeeeer så kvalm.....maten smaker ikke men er sulten hele dagen...ææææææææææææææh......!!!!!!!!!puppene verker og vokser,må snart kjøpe meg nye bher jo..

Sykemeldt fra jobben,har "vondt" i ryggen jeg :D:D det er nå den unnskyldningen jeg har til folk vertfall,dem som ikke vet :)

Åså reiser mannen bort i neste uke så til UL så tar jeg mamma med :) må ha noen med som kan trøste meg om det er gådd galt me spiren...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten heeeeeeeeele tiden, samboer bare ler av meg og lager mer mat. Hehe så søt han er. Men må jo holde meg litt, eller røper jeg meg jo til folk. Var slik sist også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sulten hele tiden,men det er nesten ingenting som smaker godt:(

Nå dro nettopp hele familien på en av mine favorittrestauranter her i Spania,men jeg orket rett og slett ikke å bli med.Trøtt og sliten og bare tanken på maten gjorde meg kvalm!

Så nå sitter jeg her alene og spiser nudler..merkelig hvordan lystene endrer seg.Har for det meste bare lyst på brunost og druer:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...