dEUS Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg er i 3. pp og forventet mensen en gang i løpet av man/tirs, fordi mine 2 forrige sykluser etter p-pilleslutt har vært på hhv 33 og 34 dager. Derfor tenkte jeg at hvis jeg ikke har fått mensen på dag 35, kan jeg ta en G-test, for DA må den vel vise helt definitivt om jeg er gravid eller ikke? Tok derfor en G-test (digital) i dag tidlig, på dag 36, som var negativ. Så begynner jeg jo å tenke at siden mensen ikke kommer, kan jeg jo ha bomma på på IKM, og kanskje allikevel er jeg gravid uten at testen klarte å slå ut enda, men det er vel bare ønsketenking ;-) Jeg har hatt VELDIGE mensmurringer i 4 (!) dager nå, og er like overrasket hver gang jeg går på do at det ikke er noe mens enda.I tillegg har jeg endel hvit utflod (som jeg har hatt den siste halvannen uka). I tillegg er jeg supertrøtt hver eneste ettermiddag og sånn var det da jeg var gravid sist også. (4 år siden.) Men jeg er jo ikke gravid sa testen :-( Jeg vet egentlig ikke om dette er et spørsmål eller bare et hjertesukk, men hvis ikke mensen kommer innen mandag må jeg jo ta en ny test... Noen med like erfaringer kanskje???
lykkeliten1 Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Gleder oss til oppfølgeren! Tenk om, tenk om.....! Spennende! Har desverre ingen tips eller råd. Har ikke vært i nærheten av å være gravid... TR kommer som alltid:-( Ønsker deg masse lykke til, inntil vi hører noe mer fra deg!
tre ønsker fler Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Akkurat som jeg skulle ha skrevet innlegget selv. Jeg hadde IKM igår, tok en test, negativ. Fremdeles ingen tegn til tanten og jeg føler meg rar, småkvalm og trøtt. Har gått på pergo denne måneden og de sier den kan forlenge syklusen og gi graviditetsymptomer. Ja. ja...det er vel bare å vente på tanta!!!
Popsipus Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Jepps! Er i samme situasjon. Første test (negativ) var to dager etter forventet mens. I morgen tester jeg en gang til. Egentlig ville jeg ha ventet til lørdag, men nå klarer jeg ikke å holde ut lenger. Må man så må man. Det har forøvrig vært sånn de to siste graviditetene mine også. Krysser fingerene!!
mamma til O og T <3 Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Sitter i akurat samme situasjon selv at the moment..! Er litt usikker på syklusen min, men mener jeg har passert dato for IKM. Ingen tegn til TR, men heller ikke tegn til noe annet. Testet negativt på Mandag morgen, har ikke testet etterpå. De er snodige disse kroppene.
tre ønsker fler Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 Fremdeles ingen TR her og ingen symptomer på hverken det ene eller andre. Ja, ja, tiden får vise...
dEUS Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2010 Takk for svar, alle sammen :-)) Det er god trøst når det er flere i samme båt. Nå har det jo bare gått én dag siden innlegget mitt, men fortsatt ingen mens. Man blir jo litt tullete i hodet når man gjerne VIL være gravid, men så er man redd for å inbille seg noe, men det går ikke an å la være for alt du kjenner KAN jo være symptomer... Bare så synd at PMS og gravidsymptomer er HELT like :-p Da jeg gikk gravid med datteren min, fikk jeg veldig ømme pupper veldig fort, så jeg inbiller meg at hvis jeg ikke har dét, så er jeg helt sikkert ikke gravid. Så da er jeg vel ikke det denne gangen heller da :-p Jeg tar uansett ny test søndageller mandag. Hadde jo vært hyggelig å tatt seg et glass hvitvin i varmen med god samvittighet liksom ;-) Håper på bedre nytt fra dere andre snart da :-))
dEUS Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2010 Bare en liten statusrapport fra meg; Etter 39 (!!!) dager kom mensen. ENDELIG sier nå jeg, for jeg hadde jo tatt 2 G-tester og begge var negative - så jeg hadde jo ikke mye håp i grunn :-p Isteden begynte jeg å lure på hvor lang denne syklusen egentlig kom til å bli.... Så jeg ble litt letta, fordi det er jo ferie og masse (fest) som skjer framover, og neste EL blir midt i ferien så da blir det kanskje et fellesferie-barn neste år? ;-D Eller ikke, jeg orker ikke stresse med det. (Selvom man gjør det uansett, ihvertfall bittelitt....) Vel - god sommer alle sammen!!! Blir nok en stund til jeg er innom igjen. Masse babystøv sendes deres vei :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå