Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg har søkt en jobb (i staten) - og på nettsiden deres står det at "tilbud går ut i uke 25"... , videre står det om "tilbudsbrev". Mannen min fikk også nylig jobbtilbud - per post - uten at de hadde ringt han først (også staten), derfor lurer jeg Er dette vanlig?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Byråkrati !! De elsker jo papirer, og unngår direkte kontakt med folk...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Det må jo sendes ut på papir uansett, så hvorfor ikke? Men har du ikke vært på jobbintervju først og fått noe signal om hvordan du ligger an? Hvis man skulle drive og ringe så mye rundt og kanskje streve med å få tak i folk, ville byråkratiet vokse enda mer. Folk trenger å få det skriftlig uansett, så hva er problemet?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Vil tro det er vanlig praksis å ta kontakt med søker som er innstilt som nr 1. Jeg har alltid blitt oppringt i forkant, også da jeg fikk jobb i staten.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Ang. mannen min så var det to stk som ble innkalt til intervju, han hadde fått signaler på at de ville ha han, men han visste jo ikke... Ang. meg så er det 30 stillinger - og over 60 som var på 2.gangs intervju. Føler at jeg har en god sjanse, men vet jo aldri:) Lurer bare på om jeg skal anse løpet for kjørt siden onsdagen har gått og ingen har ringt, eller om jeg skal vente på et brev i posten Har ikke så mye å si - men er fryktelig nysjerrig, hehe... Skjønner forsåvidt at det tar mye tid å ringe til alle, når det uansett må sendes brev! Jeg satser på det siste, og at det ligger brev i postkassa snart!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #7 Skrevet 23. juni 2010 Vanlig er det neppe, men ikke noe forundrer meg. Har en venninne som fikk tilbud om jobb uten å ha vært på intervju... Hun var innstilt som nr 3 og de to første trakk seg..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #8 Skrevet 23. juni 2010 Helt vanlig, det kan ta uhorvelig lang tid. Jeg jobber som leder i det kommunale og gir beskjed til de som er innstillt som nr 1, men dette er ikke nødvendigvis vanlig.Som leder innstiller jeg nr 1,2 og 3, men det er de over meg på HR kontor og div forbund som skal ha sitt å si, så det er ingen selvfølge at den jeg innstiller som nr 1 får jobben. Selv søkte jeg ny stilling i det kommunale i november og fikk avslag i går, dvs 7 mnd... Når jeg selv fikk den lederjobben jeg nå har i det kommunale, fikk jeg ingen beskjed før kontrakten lå i posten med en ukes betenkelighetstid. Så hold ut ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #9 Skrevet 23. juni 2010 Det er veldig vanlig, særlig i det offentlige.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #10 Skrevet 23. juni 2010 He he he, betenkelighetstid! Den var søt :-) Betenkningstid kanskje? Eller var det noe som var betenkelig? Mistenkelig? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå