Gå til innhold

kan noen hjelpe meg med oppskrift og fremgansmåte på rømmegrøt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt å lage rømmegrøt fra grunnen i dag,men har aldri gjort d før. lurer på om det er veldi vanskelig? om hvor lang tid d tar? fant ei oppskrift,sånn som jeg skjønte d der skulle man koke den i 5 min,men syntesd hørtes lite ut? noen som vil hjelpe meg litt?:)

Skrevet

vi er foresten 4 voksne og et barn,omnoen kan fortelle hvor mye jeg burde lage da?

Skrevet

Det er jo ukas joker ;o) Tji tji, 10 kr for ei ferdig pakke! Enkelt og greit! ;o)

Skrevet

Denne blir god:

http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?artid=8527

Den tar litt tid, for du skal koke opp mellom hver gang du sper, og du skal ikke spe for mye om gangen + koke 5 minutter etter at du er ferdig med å spe. Men sluttresultatet blir veldig bra!

Skrevet

Du kan også lage en enkel rømmegrøt, Lag helt vanlig smørgrøt, kok den opp ganske så tykk, tilsett rømme, etter smak server med sukker, kanel, smør, rosiner og rød saft, ( Det var slik juksegrøt vi pleide å lage på et hotellkjøkken jeg jobbet på )

Skrevet

hvordan lager man smørgrøt?;)hehe. smaker dette rømmegrøt når d blir tilsatt rømme?

Skrevet

og hvor stor porsjon må jeg lage? hvis du kan gi meg oppskrift med rømme blir jeg veldi glad:) vi e 5 personer:)

Skrevet

Samme fremgangsmåte som å lage hvit saus, men grøten skal være tykk :-)

Her kommer oppskriften. ( Jeg bruker ikke mål, kun øyemål så er usikker på hvor mye du trenger)

smør smeltes i en kjele, tilsett hvetemel, rør i sammen, ha i melk etter hvert, kok opp mellom hver gang du har speddi melk, når grøten er tykk har du i seterrømme, kan godt bruke 1 helt beger.

Rør inn rømmen, gi grøten et kort oppkok

Skrevet

tusen takk:) da prøver vi denne varianten i dag:)

Skrevet

Bare koslig, kos dere masse, jeg synes den er lett og god å lage, :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...