Vannmann35 Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg ammer fortsatt lillejenta på 1 år, både dag og natt... Den nattammingen begynner å ta på da jeg jo ikke får regelessig søvn natten gjennom. Tenker nå at det er på tide å venne henne av med nattpupp... Noen som har noen gode råd å komme med, slik at det blir minst mulig skriking..?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Her gikk pappaen inn når han våknet. Jeg hadde regnet med MYE skriking da han var veldig glad i nattpupp, men det gikk forbausende bra! Litt gråt de første nettene, men han ga seg fort. Fikk tilbud om vann, og så satt pappaen der til han sovna igjen..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Jeg ammer fortsatt min sønn på 20 måneder. Og han er veldig puppeavhengi. Jeg ønsker meg råd selv jeg:) Men det er bra at du bestemmer å slutte nå. Ellers så er det for sent. LYKKE TIL!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Hei på deg. Etter ett helt år skjønner jeg godt at du trenger nattesøvn ja. Her tok vi nattavvenningen før jeg begynte å jobbe da mini var 9 måneder. Det ble noen tøffe netter, men ting går seg til etterhvert. Er du oppe mange ganger om natta? Ta avvenningen når pappaen har noen dager fri, sånn at han kan trå til på natta. Hold deg helt unna. Legg deg på stua eller et annet sted og ikke gå inn til vesla uansett hvor mye skrik og skrål det blir. Pappaen må også være streng og bare få henne til å legge seg ned hvis hun begynner å skrike. Tilby smokk hvis hun bruker det. Evt kan man tilby tåteflaske med litt vann. Ikke ta henne ut av senga hennes. Jeg har sovet mye på stua selv da vi holdt på med avvenning. Da var jo gutten vår yngre. Jeg kan se for meg at det er litt verre når de er større, for de har større bevissthet og vet mer hva de vil. Men jeg tror det er lurt å være litt streng og konsekvent. Det kan hende det blir noen dårlige netter, men så er det verdt det etterpå. Når man er så stor, trenger kroppen ikke mat om natta. Hvis hun fortsatt våkner og vil ha pupp, tror jeg mer det er en (u)vane enn et behov for næring. Lykke til!
Cornelianelia Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Mente ikke å trykke på anonym-knappen. Siste innlegg var mitt.
Tingelingen Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Hei! Helt enig med Vinterstjerne, bortsett fra å ikke skulle ta henne opp av senga... Vi gjorde det på akkurat samme måte, men pappan tok henne opp og vugget henne litt da hun gråt som verst. Da roet hun seg fint. Jeg tror det kan bli for brå overgang å være vant til å få pupp og kos, til plutselig å ikke få noe nærhet. Jenta vår begynte fort å sove bedre og bedre om natten, og gadd ikke våkne bare for å få kos. Lykke til!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå