sologsommer Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Jeg bruker løk og gulerøtter, men tar gjerne imot tips
Carnivale Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Bruker karbonadedeig istedetfor kjøttdeig. Bruker revet gulrot og hakket selleri. Løk og hvitløk regner jeg som obligatorisk Bruker også fullkorns-lasagneplater istedetfor de vanlige.
thricane Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 tenker du på tilsette ferdigpakke fra toro? siden det er en del karbohydratrer i lasagneplatene, så ville jeg kuttet ned på fettinnhold, siden de to ikke burde være i mengder i samme måltid. ville sett etter plater som hadde fullkorn og var grove. bruke kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig i stedet for kjøttdeig. magrere ost og begrense det mest mulig. lage sausen selv, i stedet for ferdigsaus. der er det så mye sukker, salt og annet undøvendig dill i ferdigsauser. bruke friske urter for å få smak som persille, merian og basilikum + løk og hvitløk. tja, noe sånt:) åhhh, nå fikk jeg lyst på lasagne.
MillaCamilla Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Om du lager lasagnen fra bunnen av: kutt ut ostesaus og heller bruk cottage cheese. Har prøvd det noen ganger og det er faktisk godt selv om det kanskje ikke høres slik ut. Lag bolognese-saus med gulrøtter og selleri (og med karbonadedeig), så får du lurt inn litt grønnsaker. Lag en frisk salat som du serverer til og kutt ut evt brød.
Babyønske �� Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Bruker løk, paprika, revet gulrot og sellerirot. Karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig. Til tomatsausen bruker jeg en boks hermetiske tomater. Sausen kan lages med mindre melk ved å bruke buljong.
Mikkemafian Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Jeg bytter av og til lasagneplatene med squash som er skivet på langs. Blir ikke ekte lasagne, men det er veldig godt likevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå