Ella <3skatten min<3 Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Er helt grønn når det gjelder barnevogner - men etter å ha vært ute og tittet litt på det som finnes på markedet så faller valget helt klart på Emmajunga, grunnet god størrelse på bag osv. Synes det er viktig at den lille har god plass å ligge på, og at vi kan bruke vognen etter som barnet vokser. Men, skjønner ikke hva som er forskjellen på duo combi og edge duo combi. Skal selvsagt ha sport cryptonite understellet, da jeg er mye ute og går på skogsveier/grusveier. Noen som har noen gode råd å komme med ang valg mellom disse to modellene ? Lurer også på om noen vet om Emmajunga vogner av disse modellene passer bak i en Toyota Corolla stasjonsvogn 2002 modell... Setter stor pris på all hjelp
=Lillemora= Fødeklar<3 Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Akkurat Edge er en spesiell av emmaljungavognene, akkurat som city cross osv. Det er altså en bestemt type vogn. Flere av vognene er combivogner som betyr at de kan brukes både til bagvogn og senere til sportsvogn. Vet at Edge vognen er blandt de store, og dermed tar litt ekstra plass i bilen, men det burde vel gå bra i en stasjonsvogn. Spørs vel også litt om du har andre barn som skal i bilen og om du pleier å reise langt med mye bagasje. Om akkurat det med plass i bilen er viktig for deg finnes det andre modeller som er noe mindre, f.eks city cross. Jeg har selv kjøpt Edge vognen og får den fint inn i bilen, har en toyota avensis 2003 modell. Lykke til i vognjungelen:)
susa :) Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 vi kjøpte en edge til førstemann og kommer til å bruke denne til den lille i magen også. Er kjempefornøyd med den. Den er ganske stor, men er ikke noe problem å få plass til den i stasjonsvog (har avensis selv). Har brukt den både på sommeren, og vinteren og den er superstødig og lett og komme seg over brøytekanter etc. Stor og romslig bag med god plass til voksipose og sportsdelen er også romslig. Anbefales
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Vi skal ha Edge Duo Combi Dark Gray Sport Kjempefin vogn
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Kan bare bekrefte at Edge'n er fantastisk. Hadde den sist, og skal ha den nå. Elsker den!
Ella <3skatten min<3 Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2010 Takk for supre svar Dere har gjort valget mitt så mye lettere Har bestemt meg for Emmajunga Edge Duo Combi med sport cryptonite understell i fargen duo black - synes fargen går fint til begge kjønn. Gleder meg sååå til å kjøpe den, men venter nok noen måneder til. Er så heldig at min pappa har lovet å kjøpe vogn for oss (da han gjorde det samme for min søster), så økonomi får ikke styre valget av barnevogn her. Er hodestups forelsket i Emmajunga vognene, synes mange andre modeller blir for små. Så da blir det en tur til Babyshop på slependen etter August en gang Gleder meg *jippi*
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #7 Skrevet 23. juni 2010 vil absolutt anbefale deg å bestille den da er du sikret at du får den modellen du vil ha, vi bestilte den i sverige for ca 1 mnd siden, og kan dra å hente den i slutten av juli
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juni 2010 #8 Skrevet 23. juni 2010 Du har ikke vurdert City Crossen til Emmaljunga da? Erfaringsmessig er tyngden på vogna viktigere i det daglige enn noen ekstra cm stor vognbag, egentlig i de fleste tilfeller, men spesielt i oppoverbakker, inn og ut av bil, på tungt føre som snø osv. Vet om mange som føler at Edgen blir litt i overkant tung, særlig når baby blir større/ tyngre og skal over i sportsdelen- og som derfor kjøper en ekstra sportsvogn som er lettere. City Crossen derimot, er en herlig lettvekter i forhold til Edgen, men med mye av de samme egenskapene ellers. Virkelig en DRØM å trille, på all slags terreng og føre, og den lave vekta på 11 kg gjør den også enklere å manøvrere i byen/ kjøpesenter osv. Bagen (city bag) har vært mer enn stor nok for vårt lille knøtt ihvertfall, som brukte bagdelen til dagsoving helt til hun var 10 mnd gammel! Velger man en vinterpose som tar litt mindre plass enn de store Voksiposene blir det enda bedre plass, og et populært alternativ til Voksien er f.eks Odenwalder Holly eller lign. lette (men varme!) dunposer. Ville bare komme med mine erfaringer her, siden jeg var så superfornøyd m City Crossen til førstemann, og også ting jeg har lest andre brukere her inne skrive om Edgen i forhold. Uansett- lykke til i vognjungelen, det er ikke lett å bestemme seg- det er ihvertfall helt sikkert;) (kan forresten anbefale barnevognguiden.no for å lese andres erfaringer m vognene og tester: http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/test-av-barnevogner.html
Ella78 m/ A&M Skrevet 24. juni 2010 #9 Skrevet 24. juni 2010 Jeg hiver meg bare på... Anbefaler absolutt Emmaljunga Edgen, den har jeg vært kjempefornøyd med! Skal absolutt bruke den til nestemann som kommer til vinteren, og da kommer vi til å ha gooood plass til pose i bagen!! :-) Joda, den er litt tung, tar endel plass i bagasjerommet, men det har ikke plaget meg nevneverdig... Forresten valgte jeg classic-understellet, jeg ønsket meg en kurv av metall under vogna, i stedet for den i tøy som er på sportsunderstellet (om det ikke har forandret seg siden 2008 da)... Uansett, lykke til med vognkjøp!
Ella <3skatten min<3 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 24. juni 2010 He, he - nå har jeg blitt i tvil igjen. Er så mange som anbefaler Emmajunga City Cross - og den virker jo veldig bra. Så den kom godt ut i test hos Tv2 hjelper deg også. Så vi tar turen til helgen for å titte på Edge duo combi og city Cross, så ser vi hvem valget faller på. Med tanke på at jeg er 1.59 lav, så er det en fordel med en vogn jeg klarer å håndtere Liker begge vognene kjempe godt, så da får vi se hvem jeg og mannen min blir enige om ! *spennende* Tusen takk for alle råd og tips jenter - dere er alle tiders
minike Skrevet 27. juni 2010 #11 Skrevet 27. juni 2010 Vi har kjøpt edge duo combi, og det er av den enkle frunn av at flere vi kjenner har hatt city cross og barna har vokst mye fortere ut av den.. pluss at vi har termin i oktober og da er det vinteren vi går i møte med mer klær og vognposer.. har sammenlignet vognene og vektforsjellen er ikke nevneverdig stor.. Vi handlet vår vogn i Sverige nå, og anbefaler deg å bestille den så fort som mulig da fabrikken er sommerstengt og det da kan føre til lang leveringstid da fabrikken åpner igjen. Vi hadde flaks at de hadde den fargen vi skulle ha i butikken, så fikk den med samme dagen Hvis du bor i Osloområdet anbefaler jeg deg å reise til Arvika i Sverige og bestille der.. vi sparte over 1500 kroner på vår.. (har også sportsunderstellet) Er ikke lett å bestemme seg, men jeg er veldig glad vi tok edge'n så den lille får mest plass og vogna varer så lenge som det er behov for den er tross alt den vogna på markedet som har størst bag del, samtidig som det er sikre vogner med gode resultater i tester! Bremsene på sportsunderstellet er forøvrig mye sikrere enn de andre Lykke til med handelen
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. juni 2010 #12 Skrevet 27. juni 2010 Når Edgen veier nærmere 20 kg mens City Crossen veier 11 kg vil jeg si at det er en viss forskjell på vekta gitt! Kanskje ikke så merkbart uten baby oppi, men med en baby som blir stadig tyngre merker man fort den ekstra vekta vil jeg påstå Jeg venter nå høstbarn nr 2, opplevde aldri plassmangel i bagen sist ihvertfall, og skjønner ikke helt alt pratet om at man må ha så god plass til masse klær og store poser på vintern. Jeg tror riktig valg av vinterpose er nesten vel så viktig som riktig valg av bag; Voksiposen f.eks er jo veldig populær, men også blant de største posene som tar mye verdifull plass i bagen. Odenwalder-posen derimot (og lignende lette dunposer) tar ikke mye plass i det hele tatt, og er mer enn varm nok! Siden den er så god og varm trenger ikke babyen noe særlig m klær på seg heller inni der; som regel var ullundertøy og en strikkagenser mer enn nok.. City Bagen er dessuten blant de større bagene når det gjelder lettvekter-vognene; og med sine 75 cm i lengden holder den lenge nok for de aller, aller fleste! Normal lengde for babyer rundt 7-8 mnd er ca 70 cm, og da vil de aller fleste babyer uansett ikke ligge flatt i en bag lenger men opp og sitte i sportsvogna istedet. Min erfaring er ihvertfall at mange uansett bytter til sportsvogn rundt 6 mnd, fordi babyen da er mer nysgjerrig og vil opp og frem her i verden. Men klart; Edgen er sikkert en super vogn det også, jeg vil bare oppklare noen "myter" som jeg synes finnes om City Crossen og som ikke stemmer m mine erfaringer ihvertfall! Uansett er Emmaljunga-vognene gode vogner, som de fleste er godt fornøyd m, nesten uansett modell og type=) Fikk dere bestemt dere forresten, Ella? Med prøvekjøring i butikken?
snart mor til 2 Skrevet 27. juni 2010 #13 Skrevet 27. juni 2010 men hva med cerox?? hva er forskjellen mellom den og de to andre som er nevn over her?? Er ikke så lett å henge med da det nå er så mange fine vogner....
soleia Skrevet 27. juni 2010 #14 Skrevet 27. juni 2010 Vil iallefall råde deg til å prøve vogna i bilen før du bestemmer deg. Me har city cross, og kunne ikkje hatt noko særleg større i vår Audi A4 stasjonsvogn. Valde den vogna fordi eg visste at det blei ein god del inn og ut av bilen, og då er det veldig kjekt at den ikkje er for tung. Sjølv om citybagen ser mykje mindre og nettare ut, så er lengda berre 4 cm kortare og den er like brei som på dei større vognene. Me måtte byte over til sportsdelen då han var vel 5 mnd, fordi han nekta å ligge flatt lengre, men brukte bagen til å sove i på reise fram til 7 mnd alder til vår lange gut. Om det går an å heve ryggen i bagdelen på dei større vognene, så kan det jo gjere at babyen held ut lengre. Det er ikkje lufthjul på city crossen, men punkteringsfrie luftkanaldekk. Dette har kanskje betydning om du skal gå på svært humpete vegar, men på vanlege grusvegar og i snø, som eg har brukt den på, så har eg vore nøgd. Og så slepp eg bekymre meg for punktering ;-) Lukke til med valget, trur nok du vert nøgd same kven av emmaljungavognene du vel. Alle har sine fordelar.
mon84 Skrevet 27. juni 2010 #15 Skrevet 27. juni 2010 Sportunderstellet er 6 kg tyngre enn classic.. Vi har bestilt edge duo med classic cryptonite understellet fra sverige:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå