Gå til innhold

Forslag til pålegg når man skal unngå melkeprodukter? Gjerne også andre tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 15 uker sliter med magen. Tenkte å kutte ut melkeprodukter i en uke for å se om det hjelper. Men nesten alt inneholder melkeprodukter - vanskelig å vite hva man skal spise til frokost og lunsj synes jeg. Middagen er grei.

Tar gjerne imot tips fra andre som har vært eller er i samme situasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste av kjøttpålegg er vel uten melk. Syltetøy, Makrell i tomat. Gilde har en Go' og mager leverpostei uten melk.

Til lunsj kan du jo f eks variere med salat m/brød til hvis du syns det blir mye det samme pålegget på brødskiva.

Skrevet

Jeg prøvde først å kutte ut å drikke melk og det hjalp mye her, så anbefaler deg å forsøke det først hvis du ikke allerede har gjort det. Etter noen uker uten å drikke melk, så går det faktisk bra at jeg gjør det igjen også.

Jeg spiste mye kjøttpålegg, syltetøy og div varianter av egg.

Skrevet

For det første så bør du nok kanskje kutte det ut et par uker for å kunne se effekten.

- avokado "smurt" tykt på brød er fantastisk godt! m havsalt og pepper på.

- banan i skiver

- tomat i skiver m krydder og majones

- kyllingpålegg

- ekte bøffelmozzarella (laget av bøffelmelk)

Til frokostblanding ol er mandelmelk fantastisk godt - og supersunt! finnes i øko-butikker og helsekost.

Ellers kan du lage havregrøt m vann. + masse kanel på (og litt smør tåler du nok, for det er spesielt melkeproduktene m lite fett man reagerer på)

Også er produkter av gjeitemelk som regel mye bedre for oss - og noe som mange m melkeallergi tåler. Bruk da eks brunost (men sjekk at det er den m kun gjeitemelk i) el chevre.

Skrevet

Melk som drikke holdt for oss å kutte ut. Kunne spse melkeprodukter. Jeg er usikker på hva det ved melk de reagerer på, men dersom det er melkeproteiner, så bør du fint kunne spise vanlig gulost. Og melkeprodukter fra geiter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...