CMH Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Mini er 17 md idag. En mnd til så er hun 18 mnd allerede, tenk! Rart. Hun er så superflink. På Lørdag hos bestemor, hadde bestemor 4 store pappklosser. Snuppa så veldig konsentrert ut der hun satt. En kloss, en hundeleke, og to klosser til oppå der igjen stablet hun der hun satt. Deretter sa hun "Sånn" og så på meg med et stolt blikk. Ikke en veldig stor ting egentlig, men jeg ble skikkelig stolt av henne. Hun har fått et sånt øye for detaljer. Bestemoren har en hund også som liker å tygge på hundeleker. Mini henta et slags tau han liker å tygge på, "pressa" det oppi ansiktet hans og ble riktig så fornærmet når han ikke engang ville ha den leken. Hun fortsatte å presse leken oppi ansiktet på han og hylte litt samtidig, også lo hun bare når han endelig tok leken inni munnen. Lett å bli frustrert når man ikke får det som man vil I bhg når jeg henter henne bruker hun å komme løpende imot meg og gi meg en suss i ansiktet når jeg tar henne opp. Det varmer hjertet mitt! Litt rart å tenke på at for ett år siden var hun baby. De vokser så fort! *Akk* Hva kan deres små nå fortiden da?
Glajenta ♥ Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Jeg vet! Det er sånne øyeblikk som man plutselig kjenner det verker av stolthet i mammahjertet ) Jenta mi er 18,5 mnd nå - og jeg må si at dette er en fantastisk alder! Min lille frøken har blitt så flink til å snakke - det kommer nye ord hver eneste dag. Hun bygger duplotårn, og pusler puslespill. Hun har blitt en racer til å lage sølekaker - og elsker å være ute i sandkassa! I dag tidlig mens mamman stressa rundt, kom hun plutselig tassende med lua og vottene på (vi bor i nord, så her er det fortsatt lue og votte-vær) - hun hadde tatt det på helt selv! *stolt* Jeg ble også ubeskrivelig, tåpelig stolt da jeg skulle hente henne i barnehagen forrige fredag - og det lå en bunke med malerier og tegninger og fotavtrykk i hylla hennes med en stor sløyfe rundt! Åhhhh! Flinke, flinke jenta mi De har jo hengt på veggen i barnehagen - så jeg har jo sett det før - men likevel ;o) Tiden går veldig fort - og de blir så fort store! Vi har en bildekalender av henne på kjøkkenet, så vi har alltid et bilde hengende fremme som ble tatt for akkurat ett år siden. Og jammen har hun blitt stor på ett år!
CMH Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2010 Åh, så koselig. Jenta min og jeg bor også i nord, hun har også lært å ta på lua selv Kan se litt komisk ut når hun har kledd finlandshetta på feil vei! Her er det også en del ord på gang ; - Mamma/Pappa - Hei/Hadet. " Heia duu" kan det høres ut som han sier innimellom - Vova ( Hund), myy ( Hest), bæ, mø - Sånn - Ja/ Nei. Dette kan hun også si i forskjellige tonefall, fks "Neeeei" - Naaam ( Spesielt ved synet av en banan - Neeea ( Søskenbarnet som hun liker så godt heter Linnea) - Tante - Der - Se - Gokka ( Dukka) - Tutta (smokk)
Studine mevik Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Lille turbotrollet her synes det er veldig gøy å leke med lego. Han har nylig fylt 1år så han er litt for liten til å klare å sette dem sammen ennå, men han er superflink til å ta dem fra hverandre og da smiler han med hele seg og gir klossene til meg eller pappan for at vi skal sette dem sammen igjen. også er han verdens nydeligste når han står på gulvet og venter ivrig på å få koppen sin og når han endelig får den så glemmer han at han egentlig ikke kan stå på egenhånd enda og drikker en del før han skjønner hva han gjør og mister koppen i gulvet mens han griper tak i noe for å holde balansen.
april09 & oktober10 Skrevet 27. juni 2010 #5 Skrevet 27. juni 2010 Hverdagen er full av store små øyeblikk, og jeg gleder meg til hver eneste dag!! Ikke visste jeg at det var så fantastisk å få barn
Mamamam Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 Ååå de er så nydelige!! Minstemann på 19 mnd løper etter storebror på 3 for å tisse i hagen, står der og titter, huker seg litt ned (som storesøster..) og så ferdig.. løper mot meg så stolt, og klapper i hendene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå