Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hansa null% eller Munkholm sommerøl er bedre på smak :) Det står jo alkoholfritt på de, og det står jo ikke 0,ett eller annet % heller som det står på lettøl, så da skal det jo være helt alkoholfritt. Ikke mer enn i kefir ihvertfall :)

Jeg har fått veldig sansen for alkoholfritt øl, godt med en avveksling fra farris :) Men husk at det er myyyye karbohydrater i øl :P

http://www.dn.no/vinguiden/article1843822.ece Les dette før du drikker, så du vet hva du gjør. Jeg rører ikke alkohol"fri" øl heller. Om du gjør det er opp til deg, men du bør lese om det først, og ikke bare gå ut fra hva noen på et forum tror og antar. :)

Annonse

Det blir litt hysterisk om man skal la være å drikke noe som kan inneholde 0,5 % alkohol. Da bør man heller ikke drikke kefir eller spise nybakt brød.. Det som er viktig er jo å unngå blodpromille hos moren. Man får ingen blodpromille av så lave verdier. Men - det er jo mange som er overdrevent forsiktige, og det må man også få lov til.

Å drikke en halvliter alkoholfritt øl engang i blant tviler jeg sterkt på at er skadelig. Det er snakk om så små mengder alkohol at det brytes ned i kroppen med en gang. Sikker på at ikke hjemmelaget saft har gjæret litt? Eller som nevnt her; sikker på at all alkoholen i brøddeigen har dampet ut før du spiser brødet? Bør vel ikke bruke parfyme heller da? Tror kroppen tar opp ganske så mye av den alkoholen som sprayes på huden...

Jeg drikker alkoholfritt øl med GOD samvittighet i sommervarmen, selv om jeg er klar over at det er bittelitt alkohol i den ( helt enig med Frøken81 her, er mye det er litt alkohol i, man kan jo ikke bli hysterisk heller...) Men er jo ikke sånn at jeg drikker det hver dag , eller i store mengder,alt med måte:-)

Anbefaler forresten Carlsberg alkoholfritt øl,smaker veldig likt vanlig øl:-) (har desverre bare funnet det i Sverige, om det er noen som vet om det er mulig å få tak i det i Norge setter jeg STOR pris på ett tips om hvor:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...