♫røverdøtreog♪røver Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 ...er nok sete fremdeles, tenker jeg. Eller det vil si, myyyye bevegelse - og synes det virker som om røveren sklir fra skrå til skrå på andre siden. Litt tråkking nedover, men også av og til som om fot/kne/albue blir forsøkt dyttet ut gjennom navlen min...(Tenke litt, bebis, ikke den veien som er exit, vettu...) Hmmm...skeptisk, kjenner jeg.. Har jo bestilt normal fødsel, mye kortere enn forrige gang - har bestillingen kommet på avveier, mon tro??
vimsa .-) på overtid Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 he he, kan nok hende den bestillingen har kommet bort i posten da skal du se... men uansett, lykke til idag... spennende det der altså. jeg skal på sånn kontroll om to uker. Han her har ligget i sete og tverrleie siden uke 28. lå fremdeles sånn i uke 34 og neste kontroll er i uke 37. klarer ikke helt å kjenne hvordan han ligger nå, men er rimelig sikker på at hodet hans ligger oppunder ribbeina mine på min høyre side. han har mye armer og bein på min venstre side. er nok en liten luring dette... de sier jo at nr tre er en luring vettu, røver.m.røverdøtre.... så disse to vi har i magen driver nok å leiker litt med mammene sine!!! :-) du må komme tilbake hit med tilbakemelding da!!!! er så spent! når har du termin? jeg har 30 juli. tvi tvi :-)
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2010 jess... Da har jeg vært på en kontroll, og ja: Seteleie. Jeg er 36+6 i dag og skal på ks-samtale på fredag. Jeg orker ikke tanken på å føde setefødsel vaginalt, jeg altså... Har to normale, ganske lange og harde fødsler uten annet enn lystgass bak meg fra før, så får bare tenke at ks blir bra og riktig denne gangen... Ja, disse babyene er helt klart noen luringer=). Hva tenker du å gjøre hvis det fremdeles er sete hos deg ved neste kontroll? Klem
vimsa .-) på overtid Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 da tenker jeg akkurat som deg. har allerede sagt fra til jm at dersom han fremdeles ligger i sete vil jeg ha ks. orker ikke tanker på setefødsel jeg heller. Har to normale vaginale, men langtekkelige fødsler bak meg jeg også. brukte ingenting førstegang, men andregang sugde jeg i meg alt jeg kunne av lystgassen... helt sånn desperat... he he... mannen erter meg fremdeles for de greiene der... de har jo også nevnt for meg dette med snuing, men det vil jeg ikke. har hørt så mange si at de bare snur seg tilbake, og når det gjelder vaginal sete fødsel, så er det jo veldig vanlig at det uansett ender i ks... så da vil jeg heller planlegge ks jeg. Lykkt til på fredag da!!! jeg har fremdeles to uker igjen til neste setekontroll jeg da. blir ikke før i uke 37. er så spent at jeg blir halvgal her... men sånn er det jo bare... keep me posted da du!!!! :-)
Juli.mamma til 4. Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Jeg er 36+4 og har vært hos Jordmor idag. Her er gutten i sete enda. Men har fremdeles tid til å snu seg sa hun. Jeg ble anbefalt vaginalt fødsel, men e vet ikke hva det blir til. Jeg har stort nok bekken og har født 3 stor barn (4-4,5 kg). Skal på UL til Fredag og evt samtale med lege/jordmor.
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2010 Håh, ja...snuing kan de ha for meg også =/ Vi som er 3.gangs har jo gjerne god mageplass også... mye bekymring/ubehag, og så snur han seg igjen, liksom? Nei, begynner å venne meg til tanken på planlagt (les:rolig..) ks. Takk for omtanke, vi får holde hverandre oppdatert begge to =)) Plutselig snur de seg riktig vei, begge luringene, hehe.
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2010 Oi, så ikke innlegget ditt juli4gutt =) Samme båt, vi.. husk å skrive hvordan det går på fredag med deg også=)))
Juli 2010 Skrevet 23. juni 2010 #8 Skrevet 23. juni 2010 Hei! Kaster meg på her. Lille frk, ligger i tverrleie. Har gjort det hele tiden. Legen prøvde å snu, men hun spratt bare tilbake. Blir KS her!
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. juni 2010 Hei, juli2010! Synes du var tøff som prøvde vending. Når skal du ha ks ?masse lykke til=)
Gjest Skrevet 23. juni 2010 #10 Skrevet 23. juni 2010 Unnskyld att jeg humrer litt her altså, men de trollungene har ikke kommet til verden før de begynner å småbølle si;0) Kom igrunnen akkurat hjem fra det jeg trodde var siste UL kontroll på sykehuset nå. Jeg ble så paff da overlegen der fortalte att han jammen satt i sete posisjon!!!! Hvaforno???? svarte jeg? Sete??? Nei det går da ikke ann, han har jo festet seg iflg JM. Åh nei det har han nok ikke sier legen... De forsøkte å snu han nå siden jeg ikke hadde spist på¨en god stund, men innen de rakk å gjøre ferdig CTG reg så skvatt han tilbake i seteposisjon. så da er det retur igjen da på fredag, fastende, for å prøve en siste gang. Og snur han seg tilbake nå, så blir det bestillt time for KS. de lurte på hva jeg hadde tenkt om fødsel. Vel, hvertfall ikke sete sa jeg, da spurte de ikke mer om det rett og slett. Gaah, snu deg din apekatt sier jeg bare!!! Lykke til!!!
Juli.mamma til 4. Skrevet 23. juni 2010 #11 Skrevet 23. juni 2010 Hei endelig en liten hjerteknuser. Jeg var hos JM idag og hun sa at de hadde gått bort ifra snuing av babyer. Mulig det er forskjellig fra plass til plass her i landet. Når tid er termin? Jeg har 19 juli og krysser fingrene for at gutten tar helomvending inni der;)
Juli.mamma til 4. Skrevet 23. juni 2010 #12 Skrevet 23. juni 2010 Når tid har dere alle termin?? Så spent på om disse trolla snur seg eller ikke. Om det blir ks eller setefødsel..
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 23. juni 2010 #13 Skrevet 23. juni 2010 Hei jenter... Titter innom fra 2.trimister. Jeg har enda en god stund igjen da jeg i dag er 22+3. Men da jeg gikk gravid med dattera mi så lå hun i seteleie. De prøvde å snu henne, men fy så vondt det vra. I hvertfall var det veldig vondt for meg. Så om det skjer denne gangen også, at den lille blir i seteleie, så nekter jeg at dem skal prøve å snu babyen. Ble keisersnitt på meg...Også pga begynnende sv.forgiftning. Masse lykke til med fødsel jenter:=) Kos dere.
vimsa .-) på overtid Skrevet 23. juni 2010 #14 Skrevet 23. juni 2010 jeg har termin 30 juli. Jeg går ikke med på verken snuing eller setefødsel. vi får holde hverandre oppdatert alle sammen! spennende!!!
Jente-i-juli2010 Skrevet 24. juni 2010 #15 Skrevet 24. juni 2010 Min lille røverjente skulle egentlig bli tatt med KS torsdag den 17. juni(38+3).. men hun snudde seg med hodet ned dagen før(38+2).. så det er jo ikke for sent at din røver også gjør det ) men hodet er ikke festet her nå.. så blir jo litt spennende å se hvordan dette går Lykke til i allefall )
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #16 Skrevet 24. juni 2010 Dagen før ks, ja!!! Da hadde dere liksom en fødselsdagsdato klar også.. Snakk om baby-påfunn! Dere ble kanskje både skuffet og lettet? Jeg lever stadig i håpet samtidig som jeg prøver å venne meg til tanken på et snitt..(litt kummelt det også) Termin 19.juli i utgangspunktet
vimsa .-) på overtid Skrevet 24. juni 2010 #17 Skrevet 24. juni 2010 hei jente-i-juni2010... det er noe med det der altså, de er noen røverunger allerede inni magen, forvirrer oss litt på et vis... jeg er jo bare i 36 uka, så her kan ting skje lenge ennå, og for alt jeg vet kan han jo ha snudd seg alt? jeg syns det er veldig vanskelig å kjenne hvilken vei han lligger nå. og jeg kjenner jo også at han har god plass, bedre enn de to første unga mine, som jo har utvida og strukke og tøyd livmora for minstebror sin.. he he. det rare er at jeg som alltid har hatt så lyst på at alt skal være like naturlig denne gangen som de to forrige nesten har begynt å like tanken på ks, tenker liksom så praktisk, at det er greit å kunne planslegge osv... vet jo at det høres helt teit ut. jeg kan jo ikke annet enn å ta tingene som de kommer uansett. det blir som det blir og det blir nok bra uansett. spennende... når er terminene din???
lillly81 Skrevet 24. juni 2010 #18 Skrevet 24. juni 2010 Jeg var på Ullevåll i dag etter UL og røntgen i går kveld. Han ligger i seteleie og bekkenet er for trangt for vaginal fødsel....Jeg synes det var en lettelse å slippe å ta valget mellom setefødsel og planlagt KS. Jeg er 37+4 i dag, så han kan jo snu seg. Vet dere om det har noe å si at han har lagt i samme stillingen veldig lenge i forhold til mulighet for at han snur seg? Skal ta KS 7 juli...veldig rart å vite hvilken dag man skal bli mamma. Hadde jo vært det beste om han snur seg, men det blir jo også rart når jeg er forberedt på KS....hmmmm, mange tanker som surrer rundt i hodet akkurat nå!!:-)
2setebarn Skrevet 24. juni 2010 #19 Skrevet 24. juni 2010 Jeg spurte om ytre vending da jeg var på Ullevål i våres, da var svaret at de ikke forsøkte dette såfremt bekkenet var stort nok til å føde i sete. Har skrevet en lang avhandling om min setefødsel under Seteleiedebatten og innlegget "KS med nr 1, setefødsel med nr 2" :-)
Juli.mamma til 4. Skrevet 25. juni 2010 #20 Skrevet 25. juni 2010 Hei alle sammen Idag har jeg vært på UL og lillegutten min har tatt til fornuft;) Nå ligger han riktig vei. Jeg er så lettet og glad!! Tvi Tvi til dere:)
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 26. juni 2010 Forfatter #21 Skrevet 26. juni 2010 Min også hadde funnet ut av det i går, hurraaaa!!! men..er det noen som vet om det er prosentvis stor sjanse for at han snur seg feil igjen?? Er så nervøs, ks er avlyst, eller rettere sagt: ikke bestilt, men får det hvis plutselig sete igjen, da.. Men , jeg er så nervøs(Les:dum) at jeg er litt redd for å ligge ned, fordi kanskje han "sklir" ut av posisjon igjen?? Heh, kan jo ikke sitte og sove heller... Uffameien, til og med når det er gode nyheter så blir jeg bekymret.. Hvem sa hormoner?!?
vimsa .-) på overtid Skrevet 26. juni 2010 #22 Skrevet 26. juni 2010 hei igjen røverdøtre&røver... jasså, så babysen hadde funnet ut av det og snudd seg nå? og det skjedde i uke 37?? de sier jo at de fleste finner riktig vei ut, og at de kan romstere masse på oss som har flere fra før... vi får krysse fingra for at han/hun blir liggende sånn nå da... jeg skal inn om halvannen uke, er da i uke 37. har faktisk to kontroller den uka, både hos ul jordmor og til UL hos gyn. kanskje noe skjer midt mellom de to kontrollene, (som forøvrig er satt opp påsamme sykehus, og rekvirert av samme lege... merkelig...) er forferdelig spent. vet ikke lenger hva jeg ønsker jeg, for å være ærlig. hadde liksom vært godt å bare vite når ting skal skje osv... samtidig som jeg jo ønsker normal vaginal hode fødsel mest av alt... og da helst på termindatoen... he he... keep dreaming liksom,. skjønner at du blir bekymret, altså, det nærmer seg slutten og du er høygravid og full av hormoner og du er mest sannsynlig litt sliten mot slutten også. og når disse små holder på med all denne turninga og snuinga så blir i alle fall jeg lettere forvirra. tvi tvi, sier jeg. og så håper jeg at vi alle får positive fødsler, uasnett på hvilken måte det blir til slutt....
vimsa .-) på overtid Skrevet 5. juli 2010 #23 Skrevet 5. juli 2010 han har tatt til fornuften og snudd seg. lille guttbassen min :-) men de sier jo at han kan turne ennå, så skal følges opp med tanke på leie. har 25 dager igjen idag...ble lettet idag, godt å kunne se fram til normal vaginal fødsel, forhåpendtligvis... hvordan går det med dere nå??? noen som har født ennå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå