Gå til innhold

er veldig usikker nå..

Anbefalte innlegg

Jeg fikk forbud mot trening i 1. tri pga blødninger, og har etter dette ikke klart å komme i gang igjen med treningen. (24+4 i dag). Sist jeg var hos jordmor sa hun at det var viktig at jeg prøver å i hvert fall gå noen turer innimellom – helst kanskje et par dager i uka, for å ikke bli for stillesittende. Samtidig har jeg fra ca uke 20 slitt litt med det jeg tror er bekkenløsning (Smerter i lysken, skambenet + halebenet) – og etter dette ble veldig vondt en periode har jeg tatt det helt med ro.. det gikk helt over og den siste uken har jeg vært helt fin. Så i går gikk jeg en tur – og i dag er disse smertene tilbake igjen for fullt. Og da skjønner jeg ikke om jeg bør gå turer, og rett og slett trosse disse smertene – eller om jeg bare bør innse at jeg ikke klarer å bevege meg så mye som jeg kanskje burde.

Noen som vet? Kan jeg gjøre ”vondt verre” ved å ignorere smertene og bare fortsette med turer??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142013862-er-veldig-usikker-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet med bekkenløsning begge de to forrige svangerskapene. Nå sliter jeg også, men det er ikke blitt såååå gale ennå. Det jeg derimot vet er at jeg ikke kan gå turer, det har jeg sluttet med, for nett som deg så blir smertene mye verre av det! Jeg går derimot på spinning to ganger i uken, noe som er utmerket trening for oss med vondt i bekkenet :) Det samme gjelder svømming! Så hold deg unna turene du, og prøv heller ut noe annet som passer bekkenet bedre! For dette er jo dessverre ikke smerter som forsvinner med det første, og vi vil jo ikke gjøre det verre heller. Jeg syns vertfall det er viktigere å prøve å fungere litt i hverdagen, med tanke på unger og jobb, enn å gå de turene. Får ta det igjen når babyen er født :)

hva med å prøve yoga for gravide..det går i veldig slow motion. behagelige stillinger,atmosfære og du lærer også fødselsforberedene og hvordan du kan bruke yoga under fødselen...

du beveger deg og lærer deg selv og kroppen din å kjenne på andre måter og enkelte øvelser tar også hensyn til bekkenet ditt..

jeg gikk på yoga med 1 mann og meldt meg på yoga igjen.. og gleder meg masse.. etter 1,5 time med yoga føler du deg som ett nytt menneske...

kan absolutt anbefale på det sterkeste...

vil anbefale deg å gå til anskaffelse av en stang som settes opp i døråpning (kjøpes på gsport til ca 300kr). Denne kan man henge etter, og dermed få strukket ut ryggen uten å måtte gjøre smartefulleøvelser. Dette kombinert med hvetepute/rispute (en slik som du varmer i micro og legger på der det er vondt) og svømming gjorde mirakler for meg, og jeg er NULL plaget nå. blir liksom en vond sirkel når man blir sittende i ro, smertene forplanter seg bare videre...

Håper du finner noe som funker for deg=)

Jeg har kraftig bekkenløsning og bruker krykker... det er veldig lurt å få en henvisning til fysio...

Jeg har også fått klar beskjed om at jeg skal være i bevegelse, men ikke framprovosere/trosse smerten for gjør du det over lengre tid kan det bli kroniske bekkenplager...

Anbefaler deg å snakke med lege og fysioterapeut for da får du også gode råd om bevegelser du kan gjøre som er gode og skånsomme for bekkenet.

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...