Gå til innhold

Hvor lang tid tar det fra 9 cm til babyen er ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi hadde 9 cm åpning kl 21 og jeg har ikke hørt noe enda. Hvor lang tid tar det? Husker ikke fra mine egne fødsler. Er hennes første. Blir jo nesten litt bekymra her..

Skrevet

Det er vel såpass individuelt at det er umulig å si :o)

Skrevet

Med førstemann tok det 20 minutter, med andremann hadde jeg trykketrang i over 2,5 time.. Husker ikke helt når jeg hadde 9 cm, men var midt inni der en plass.. Så kan nok variere veldig med andre ord.

Skrevet

Oi...veldig individuelt og fra fødsel til fødsel. Siste fødsel gikk det 10minutt fra 4 cm til ungen var ute for å si det slik;-)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det er veldig individuelt vil jeg tro. Her tok det 30 min fra 5 cm til han var ute. En venninne av meg presset i en time.

Skrevet

Begge mine var ute etter 20 min, men det varierer nok veldig.

Mulig de allerede koser seg med den lille og har bestemt seg for å la resten av verden vente en liten stund..?

Skrevet

Håper det, at de koser seg med den lille.. Denne fødselen har bare tatt så veldig mange timer og man blir jo litt urolig når man ikke hører noe på en stund. :)

Skrevet

Om fødselen er lang, er det jo mulig at alle fasene er lange. Jeg brukte 4 timer fra full åpning til snuppa var ute. Hele fødselen tok 3 døgn. Barnet kommer når det kommer. ;)

Skrevet

Hos meg tok det 6 timer fra 9 til 10 cm, alt stoppet opp da.

En ting er i hvert fall sikkert, vi var altfor slitne til å si fra til familie og venner om at ting endelig var over, de fikk beskjed etter 6-7 timer når vi hadde kommet til hektene igjen.

Skrevet

Hos meg stoppet det opp på 9 cm, men da hadde allerede fødselen vært lang da, ingenting som gikk fort den første fødselen min..

Jeg hadde 9 cm klokka elleve på kvelden, og klokka halv fire ble gutten født med sugekopp.

Håper venninnen din ligger med babyen i armkroken, helt beruset av egen lykke og bare har "glemt" å ringe deg enda ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...