❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Har en venninne som trenger tips til pumping. Nå pumper hun ut resten på den siden hun har ammet når bebyen er ferdig (hun ammer bare på ene siden) men da er det ikke så mye som kommer. Jeg sie rhun kan pumpe på den siden hun ikke har ammet også. Det vil vel fylle seg opp igjen der på de tre timene det tar før bebyen skal ha mat igjen, eller? Noen med noen meninger om dette, eller evt andre tips eller erfaringer?
Gjest Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Det tar ikke så lang tid for at brystet skal fylle seg igjen, nei. Driver og pumper/ammer helt tomt på begge bryst hver 2-3 time pga brystbetennelse og det er da mat når babyen skal ha, ja:) Det blir ikke mer melk av å spare, det er faktisk omvendt- Dere kan også se på ammehjelpen.no hvor det er masse informasjon om amming og produksjon:)
My_my Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har ei tulle som sover nesten hele natta, og har vekkerklokke på kl.3 for å stå opp og pumpe. Hvis jeg ikke gjør det, våkner jeg med puppene opp under halsen fordi de er så sprengte. I tillegg sa helsesøster at det melkeproduserende hormonet er mest aktivt om natta, så hvis man pumper da, vil dette føre til økt produksjon! Det er jo også sånn at jo lengre man ammer, jo mer "fettrik" er melken, så hvis hun pumper etter hver gang hun har ammet, vil sannsynligvis denne melken være av en litt annen sammensetning enn den babyen får i seg under amming!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå