Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Hei Er nyutdanna sykepleier, og er sikker på at jeg får full ansiennitet. Hvor mye vil det utgjøre? Hva synes dere er mye å ha som lønn som sykepleier?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Hvordan regnes ansiennitet for sykepleiere siden du kan få full ansiennitet som nyutdannet?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Jeg skal jobbe i det offentlige og får full ansiennitet pga tidligere arbeid (har jobbet i over 10 år). For alt jeg har arbeidet siden jeg var 18 år Hurra sier bare jeg!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Selv om du har jobba i det offentlige i over 10 år og har krav på det vil nok arbeidsgiver prøve å sette dæ t bynnarlønna, så det må du bare følle med på og vest dæm gjør det kontakte fagforenninga de. Her sku dæm sette gubben t bynnarlønn no da han e ferdig som vernepleier men æ måtte sei t han da går du ned i lønn, før du har bedre lønn som omsorgsarbeider med 10 års ansennitet. 10 års ansennitet har du føresten krav på ei grunnlønn på kr 374.500 av den siste tarriffen som blei inngått no i mai/juni gjeldende fra 1. august. Stå på så får du det gjenna. Æ ska skjøll kreve ansenitetsberegning på det æ jobba i det offentlige som assistent no da æ ska ut som fagarbeider... Da hoppe man fort opp på lønnsnivåe...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Sykepleier med full ansinnitet, det varierer vel litt etter hvor du bor, om du jobbe i kommunal eller offentlig eller privat sektor. jeg jobber på ett universitetssykehus og rykker opp til 10 års ansinnitet snart. Dvs etter lønnsøkninga i år, 367 000,-
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Hallois igjen, og takk for svar Jo jeg har sjekka og får full ansiennitet. Hun sa det var 354 000 kr. Dette er før lønnsøkningen da. Noen som har en link eller referanse til hvor jeg kan lese om hva det utgjør etter lønnsforhandligene (ser det er forskjellige svar her). Er så glad jeg. Sist jobb jeg hadde (for 3 år siden) tjente jeg under 300 000. Driter i om sykepleierlønna liksom skal være så lav, synes det er masse penger jeg!! hehe, ikke så kravstor. Gleder meg til å tjene penger! HI
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #7 Skrevet 23. juni 2010 Så bra du syns lønna er god...Snakkes om noen år, når du har vært søster på ordentlig... Takk og pris for det private sier jeg!!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #8 Skrevet 23. juni 2010 Du må huske på tillegg og slikt da, om du skal jobbe i turnus:) Det er faktisk det som utgjør lønna vår. Da blir den "anstedig" men så må du ofre mye også. Helger, røddager og netter:( Haaaaaaater jobben min!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #9 Skrevet 23. juni 2010 Ja det blir en klekkelig sum (for meg) etterhvert inn på konto. Nei, jeg ser bare det positive nå, orker ikke fokusere på det negative (men vet at det er der). jeg vet hva jeg går til...men dette er noe jeg har lyst til og har tenkt gjennom. Jeg er 35 år, har to barn, og er klar for en jobb med mening. Håper noen kan legge ut en link om lønna Thanks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå