Gå til innhold

Hvordan begynne med nattavvenning?

Anbefalte innlegg

Vi har en liten prins på 7 måneder, og tenker at nå er det på tide med nattavvenning. Han legges kl 18.30 og ammes ca kl 22, kl 02, og en gang mellom 04 og 05. Han våkner av seg selv hver gang og begynner å gråte hvis puppen ikke kommer. Vi har så smått begynt, og tenkte å kutte ut gradvis, ett og ett måltid om gangen. Da har det vært måltidet kl 02 vi har prøvd å kutte ut. Så når han våkner har han fått tilbud om enten flg: bli tatt opp og få kos og prøver å vugge for å roe ned, eller få tilbud om en flaske vann. (han bruker ikke smokk eller vil ha kosekluten). Desverre er det ingen av de to tingene som funker, hverken vann på flaske eller bli tatt opp og kost med. Han gråter som bare det,og kun puppen hjelper.. Det hjelper heller ingenting om det er pappa'n som tar han opp, han gråter like mye. Begynner å bli litt rådville her, vil jo så gjerne han skal sove natta igjennom snart, og ønsker helst ingen skrikekur. Noen som kan gi noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142013290-hvordan-begynne-med-nattavvenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kle på dere og ut på trilletur! Det praktiseres her i hus... Vekte naben første natta, hehe, men går bare bedre og bedre. Bare av og til vi må ut å trille nå for å få han til å sovne. Vi har regelen at ingen mat før 0600

Legges også 1900

Men her er det kun pappa som er oppe på nettene da!

Jeg har akk slutta å amma nå da, så om ei lita uke tror jeg jeg og kan bidra på natta. Men til nå kan han ikke kjenne melkelukta av meg, da er det helt umulig!

Er det ikke litt stress med påkledning og ut på natta da? Og gjør dere dette flere ganger i løpet av en kveld / natt? Evt hvor lenge har dere gjort dette? Kan kanskje tenke på det hvertfall, for her er det helt umulig virker det som hvis ikke puppen er på plass når han vil det.. Og vi ønsker jo ikke å ha det sånn i lengden heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...