Gå til innhold

MÅ rier vær vonde ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her med masse murringer i ryggen, å en mage som strammer seg skikkelig.. må riene ver vonde? ble strippet til 2 cm i går, og i dag tidelig gikk slimproppen... murringene er ikke skikkelig regelmessige, men begynner å kjenne dem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!! Ihvertfall de jeg har hatt! Var liksom ikke noe tvil om at det var fødsel på gang, der jeg sto på alle fire i senga og pustet og bar meg;)

Skrevet

hehe ;) ok.. da får jeg vel bare vente å se om det blir verre.. det jeg kjenner i magen er bare små vondt på en måte... litt vondt, å litt ubehagelig.. noen ganger så ubehagelig at håra på armen står :P men slik har det holdt på i hele dag... håpe det tar seg opp i løpet av natta..

Skrevet

Ta et skikkelig varmt bad i badekaret. Skal hjelpe på fremgangen har jeg hørt :)

Skrevet

har ikke badekar, men har hatt meg ein god å varm dysj.. følte liksom ikke at det hjelp noe særlig...

Skrevet

Riene mine var da ikke noe vonde i begynnelsen... Startet med murring i korsryggen hos meg og, så tok det seg opp litt etter litt, med rier i nederste del av magen, også ble det ondere etterhvert. Syns det høres ut som begynnelsen på noe jeg!

Skrevet

Riene mine var ikke vonde de første 18 timene, men de var jo ubehagelige og jeg var ikke i tvil om at det var rier :-)

Skrevet

Det kaldes nok som regel ikke rier før de blir så pass vonde at det blir en del mer enn hva du beskriver. Men det betyr jo ikke at murringene og takene dine er uten hjelp. Jeg hadde det sånn på slutten av sist svangerskap jeg også. Form for modning som tok seg opp desto nærmere fødselen jeg kom. Den 6. oktober 2007 kl 8 hadde jeg jevnlige tak (uten at de var veldig smertefulle) og var moden. Så ble jeg strippet som deg og de sa at det var ca 2 cm. Det tok seg opp mer og mer opp i løpet av dagen og kl 10 på kvelden var det såpass vondt at det gikk over i rier. Du merker nok forskjell (de fleste gjør nok det i alle fall). =O) Lykke til!

Skrevet

Du har nåkk kynnera, dm ska som regel ikke være vonde ;)

Men det finns nån få % av fødende kvinner som ikke kjenner rier i den forstand som de fleste gjør da, men som oftest e rier veldig smertefullt! Men derimot e d forskjell på KOR du kjenne rian, æ kjente dm aldri i hele magen, men helt nederst (over blæra) og i ryggen - men va satan så ondt forde :P

Lykke til så mye, du ska se at du snart e igang :)

Skrevet

Jeg kjente ikke riene mine så godt, var på legevakten fordi jeg trodde jeg hadde UVI pga litt tak i nedre del av rygg og i magen - de var helt uregelmessige og laaaangt i mellom så derfor trodde jeg det ikke var rier.. Ikke var det spesielt vondt, bare litt ubehagelig...Hadde i tillegg vært mye plaget med masrier og de kjentes HELT annerledes ut og mer sånn som jeg trodde rier skulle kjennes ut... Ble sendt til en sjekk på føden, og joda - jeg hadde 5 cm åpning og aktiv fødsel!!! Mistenker at om jeg hadde fått fortsatt fødselen på normal måte så ville det ikke begynt å gjøre vondt før helt på slutten, men pga seteleie ble det epidural og drypp etc etc og det hele endte med keisersnitt pga stopp i fødselen...

Skrevet

har holdt på i hele natt, men tar seg liksom ikke skikkelig opp.. så da sitter jeg har da å venter.... kjedelig rett å slett!

Skrevet

Du kan få låne varmeflasken min om du vil? Det kan dessverrre holde på en stund, det der, hadde det fire døgn med førstemann (etter vannavgang) før de satte meg på drypp for å få fortgang i sakene. Bare pass på å få i deg mat og få sovet så godt du kan så du får ladet opp til det virkelig bærer i vei *klem*

Skrevet

Husker at da jeg skulle føde forrige gang startet det på formiddagen en søndag med at magen strammet seg. Det gjorde ikke vondt, men jeg kjente strammingene. Hadde ikke hatt kynnere i det hele tatt på forhånd, så jeg innbildte meg at det var det det var. Jeg tiden på dem for moro skyld, og det fortsatte hele dagen og kvelden. Den natten var det vanskelig å sove, da ble det såpass vondt at jeg ikke klarte å ligge i ro, og fikk stort sett ikke sovet et øyeblikk (jordmor sa i etterkant at jeg kunne ha tatt en paracet, det kunne ha hjulpet. Følte meg som en dust!)... Tok en dusj på natta, ringte Føden som ba meg komme på den avtalte overtidskontrollen neste morgen. Gubben ble bedt om å holde seg hjemme fra jobb, og vi drog på overtidskontrollen hvor de konstaterte 3-4 cm åpning. Nå gjorde det såpass vondt at jeg måtte puste ordentlig, men fremdeles levelig. Fikk beskjed om å dra hjem, hvilket vi gjorde, bare for å spise en brødskive og snu. Ble lagt inn på Føden den ettermiddagen, og sønnen vår ble født litt før midnatt. Altså halvannet døgn etter at jeg begynte å kjenne disse svake takene i magen... "Ordentlig" vondt hadde jeg... tja, rart hvordan man glemmer, men fra ca kl 15:00 kanskje?

Lykke til!

Skrevet

takk for tilbudet ;) håper det ikke har planer om å holde på i mange dager.. har en knall på 6 år hjemme som jeg skal klare å aktivisere ( selv om han klare det bra alene ) de siste nettene har jeg sovet kjempe godt, forhold til tideligere i svk. * klem *

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...