Melis74 Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Jeg er veldig usikker i fht. fremtidig kjøp, og lurer på hvordan dere andre tenker?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Vi har vitrineskap i stuen - i glass, dør mellom gang og stue - i glass, dører mellom stue og tv-stue - i glass, og veldig lave vinduer i deler av stuen - i glass ;-p Nå har vi bare en foreløpig, og han er 14 måneder, så jeg er litt spent på hvordan det skal gå. Han går foreløpig og slår leker i glasset, og vi løper etter og sier nei... Han forstår det jo ikke enda, men jeg tenker vel at det kommer til å gå greit. Han får bare lære seg å ikke slå, banke, og herje vilt inne. Han kommer heller ikke til å få lov til å sparke fotball o.l. inne. Jeg synes uansett at det er greit å lære seg at man holder seg litt mer i ro inne, og at man kan herje mye ute. Jeg ville kjørt på med glass hvis det er det du ønsker deg.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Vi har to vitrineskap med glassdører, stort speil i gangen og selvfølgelig vinduer. Skapene har fått stå i fred, speilet blir hakket litt på og vinduene er fulle av håndavtrykk. Ikke noe problem, det er bare å lære dem at det ikke er lov å være borti skapene.
Glajenta ♥ Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 JA! Jeg har den innstillingen at det beste er å la barna lære seg å bo i et vanlig hus, uten å være nødt til å barnesikre alt som er! Det kommer sikkert litt an på hvordan barnet er, noen har mer lopper i blodet og klatremus-tendenser Vi har ikke gjort så veldig mye for å sikre huset for snuppa på 1,5 år. Det eneste vi har gjort er vel i grunnen å rydde ut bøker av de tre nederste hyllene i bokhyllene (fordi hun bare dro de ut over hele tiden - og jeg ble lei av å plukke bøker... hehe), og erstattet de med kurver til å ha tingene hennes i (hun leker mest i stua). Ellers er alt som før. Derfor er det ikke noe problem å ha henne med bort heller, for hun vet at komfyren, vedovnen, blomstene, kjøkkenskapene og vitrineskapene er forbudt.
Lemonia Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Vi har flere glassdører. Det er ikke noe problem. Blir fingermerker på, og hender han slå på glasset med hender eller ting, men sånn er det bare. Tror det skal mye til før en glassdør knuses uansett og vil heller lære ham å ikke ødelegge ting enn å måtte barnesikre hele huset.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Vi har vitrineskap med glassdører, lave vinduer på stua, speil i gangen og glass i døra fra gangen. Vi har også hatt glassbord i stua frem til nå. Lillegutt på 14 mnd har laget masse riper i glassbordet, men det har gått bra. Det kjedeligste med glass er fingermerkene støtt og stadig! Derfor byttet vi nettopp ut glassbordet vårt. Vil du ha vitrineskap med glassdører går du for det, skal nok mye til før det går i stykker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå