Gå til innhold

Dårlig middagslyst for tida, og IKKE flink til å spise sunt og variert... Sukk!

Anbefalte innlegg

Var så mye flinkere forrige gang, pliktoppfyllende førstegangsgravid som jeg tross alt var; nøye med 5-om-dagen og sunne middager osv. Denne gangen derimot; ikke FULLT så flink gitt... Veldig middagslei, og lysten på frukt og grønt er heller laber. Huff, ikke bra, men regner med at det kommer til å bli barn ut av denne mageboern også, tross alt liksom:p

Fortsetter under...

Vet såå godt hvordan du har det.. Her går det mye i usunn take away-mat under begge mine svangerskap. Matlysten er dårlig, kvalmen kan fortsatt ligge på lur, og energien er på bånn. Da er ikke det å stå en time på kjøkkenet i matos høyt prioritert liksom ;oP Er kanskje bittelitt flinkere denne gangen siden jeg gikk opp svimlende 24 kg sist. Og siden endel av de kg fortsatt hang på denne gangen er jeg lite lysten på å se ut som en strandet hval.. hehe

Ettersom jeg har skjønt så tar babyen det den trenger av næring, så det er vel mere oss selv det går ut over hvis ernæringstatusen blir for gæærn... ;oP Prøver å ikke ha altfor dårlig samvittighet for det..

Skjønner godt hvordan du har det. Jeg var også mye flinkere sist. Tror ikke jeg spiste is eller godterier før jeg var 7 mnd på vei sist. (Da var jeg blitt så lei av all sunn mat at jeg bare måtte ha litt sukker. Men selv da holdt jeg meg til en is om dagen.)

Denne gangen derimot er jeg IKKE like fink. Blir ofte is nå når det er varmt, og grøntfor frister ikke noe særlig. Prøver å presse i meg endel av middagen siden jeg vet det er sunt for meg, men er ikke akkurat matglede for å si det sånn...

Det som redder meg fra alfor mye sukker er at jeg lager meg is av juice, og at jeg har nektariner tilgjengelig.

Bra det ikke bare er meg, hehe!! Siden middagslysten ikke er på topp, frister det som du sier magica ikke så veldig mye å tilbringe timesvis på kjøkkenet for å lage sunne middager "fra scratch" hver dag; spesielt ikke siden jeg bruker store deler av dagen enten på jobb, eller til å løpe etter min svært så aktive 1,5 åring som er høyt og lavt hele tida. Da frister det mer med en liten halvtime i solstolen eller sofaen, for å hvile magen litt;)

Har også et enormt søtsug for tida, og til nå har jeg nok vært litt for "svak" til å gi etter for lystene mine, fy skamme seg:p I perioder med mye nattevåk/ sykdom osv hos lillejenta har det nok også vært litt "trøstespising", type "siden jeg bare har sovet 3-4 timer i natt og er dørgende sliten etter en lang og aktiv dag så fortjener jeg vel litt kake/ godis nå"..

Huff, skal på kontroll imorgen, spent på hva vekta vil vise! Føler ikke selv at jeg har blitt så mye større annet enn på magen, og det er også mange som kommenterer akkurat det- så det er lov å håpe ihvertfall;)

hei...

Sånn har jeg det også..

Sist var epler og fisk favoritt...no pølser og Cola...Har ulikt kjønn i magen, så kanksje det spiller en rolle?

jeg slenger på med vitaminer og håper det hjelper...men det er kvalmen som ødelegger for meg...jeg må bare spise det jeg får i meg...

Huff...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...