Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Har fått akutte vondter i ryggen. Fikk for ett år siden utskrevet Tramadol, og skulle ta disse sammen med noe, men husker ikke nå hva det var. Jeg kjenner nå at det er samme "vondten", så orker ikke ringe legevakta, ungene sover og jeg er alene. Så tenkte å begynne egenmedisinering, men husker ikke hva jeg skulle ta sammen med Tramadol. Har paracet, ibux og voltaren. Hvilken cocktail vil ta toppene til jeg evt får legetime i morgen?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Vi gir våre pasienter Paracet 1 g x 4 og Tramadol 50 mg x 3. Det er en fin kombinasjon til postoperative smerter i alle fall. Hilsen sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Uten å anbefale deg noe. Jeg solgte medisiner til ei med akutt ryggvondt her om dagen. Kunden fikk som nevnt over Tramadol 50 mg x 3 Paracet 500 mg x 4 men i tillegg fikk kunden Voltaren 50 mg x 3 (den er mer betennelsesdempende (antiinflamatorisk)). Du bør ikke kombinerer ibux og voltaren.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Tusen takk, da bøtter jeg innpå og ser om det gir seg litt. Skal unngå ibux da. Takktakk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå