Makko med to små gutter Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Sist svangerskap var jeg konstant kvalm og spydde (fra uke 5-6) med ujevne mellomrom til jeg var i uke 20. I tillegg hadde jeg mye "vondt" i magen og puppene. Er nå 9+1. Og er ikke verken kvalm, eller har ubehag i magen/pupper. Er self. litt bekymret for at det ikke står bra til! Noen som har noen erfaringer?
jj25 Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap vet jeg....Har ingen fullgåtte svangerskap, men vært gravid 3 ganger inkl denne (2 SA) og jeg har vært kjempekvalm ene gangen, ikke kvalm andre gangen, denne gangen er det veldig av og på.-En dag spyr jeg som en gris mens den neste merker jeg ingenting...-ALT er normalt har jeg hørt en rekke plasser, inkl hos min fastlege Klem
Dette er lykken på jord! Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Som om jeg skulle skrevet innlegget selv! Er 9+3 i dag. Er i knallform. Det murret i magen i forrige uke, men denne uken er det over. Det samme med kvalmen. Blir nesten bekymret her jeg også, men tør ikke be om tidlig ultralyd...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Jeg var veldig av-og-på kvalm i 1.trimester; type en uke veldig kvalm og så noen fine dager uten kvalme osv osv. Andre symptomer har jeg hatt lite/ ingenting av- ømme pupper kom ikke før i 2.tri og varte da bare noen uker, og stikninger/ småvondter i magen har jeg knapt kjent denne gangen (husker jeg kjente mye sånt sist gang). SÅ det er nok veldig forskjellig fra gang til gang, og sannsynligvis ikke noe å bekymre seg over (kanskje lettere sagt enn gjort, men;) Grattis med ny spire i magen forresten, husker deg fra DIB=)
Oktobergutt2010:) Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Jeg tror faktisk bare du skal nyte at du ikke lenger har kvalmen, somregel avtar kvalmen rundt uke 12. Jeg hadde selv ingen symptomer, så det varierer fra person til person.. :-)
Gutt 08 Jente11 Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Mest sannsynlig ingenting å bekymre seg for, men forstår deg godt. Jeg merket heller ingen ting frem til neste 10 uker denne gangen, men så kom det. (Ikke veldig mye altså, men fra ingen symptomer til noe kvalme, trøtthet og ømme pupper.) Og nå når jeg er over 12 uker begynner symptomene å bli borte igjen, men nå har jeg en voksende mage som klart taler sitt:) Pluss litt ømme pupper nå og da. Fikk tidligere symptomer sist gang, men også da kom de ikke før uke 8. Og jeg fikk en frisk og fin gutt:) Har også hatt en MA og den gangen ble jeg dårlig veldig tidlig, og hadde ømme pupper helt fra 4 uker. Kroppen kan med andre ord oppføre seg veldig forskjellig fra gang til gang, og masse symptomer trenger nødvendigvis ikke å være det best.
HannaT. Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Jeg har heller ikke noen symptomer. Hadde ikke det i mitt første svangerskap heller, men alt gikk bra for det . Sist gang var jeg mer urolig og gikk og ventet på symptomene som aldri meldte seg, ja til slut begynte jo magen å vokse, men merket ikke noe før det... Denne gang er jeg mer avslappet og gla for at jeg føler meg i så god form, deilig å kunne fungere normalt . Alt er helt sikkert bra med deg å. Alle må ikke få symptomer. Lykke til!
Line-RM Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 6 uker og lite symptomer her i huset også. Men med forje mann kom de fra uke 7-14 med kvalme, lite matlyst, TRØTT ol. Så det blir spennende å se om det komme neste Torsdag. Men alle svangerskap er jo ulike, så vi får se. Er også mye mer avslappet denne gangen og det er deilig. Men lillegutt var jeg stresset og nervøs for å miste...' Hadde en ekstra test liggende i hus , så tok den idag. Bare for å få det bekreftet igjen at jeg faktisk er gravid. Det var deilig å se enda en positiv test Når man har lite symptomer begynner en å lure.. he he he SÅ HELDIGE vi er som er gravide uten symptomer, vi må bare NYTE det så lenge det varer ...
20feb11 Skrevet 24. juni 2010 #9 Skrevet 24. juni 2010 Skjønner godt at du bekymrer deg. Det er jo det vi mødre/vordene mødre gjør:) selv er jeg 5+6 idag, og kvalmen kom igår. Hadde tenkt å være i toppform, men nei. I forrige svangerskap hadde jeg ingen symptomer før i uke ti. Det er nok helt normalt og sannsynligvis ingenting å bekymre seg over. Klarer du alikevel ikke slappe av, så kan du jo ta en tlf til jordmor/lege. Etterpå må du bare nyyyte den gode formen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå