babymama88 *på overtid* Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Hei folkens jeg er 11 uker på vei og var hos legen på første undersøkelse tirsdag sist uke. Han sa at jeg skal bestille time hos jordmor i kommunen min (klepp), jeg gjorde det og hun hadde ikke tid før helt i slutten av august, og da eg jo også tiden for ultralyd. Jeg har heller ikke time hos legen før i november. Er det normalt å ha så lite besøk hos lege og jordmor? Kjenner jeg synes det er litt ubehagelig å gå så lenge mellom besøkene, har heller ennå ikke hørt hjerteslag eller noe, så er litt nervøs selv om alt sikkert er bra med nurket. Er min første graviditet. Håper på svar Linda 22
Akkabakkabonkarakka Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Hei! Vet ikke hva som er normalt, men jeg er 11 uker på vei og var til 1. kontroll i uke 9 og skal følges opp 1 gang i mnd hos legen min fram til nest siste mnd, da skal jeg dit to ganger og så 1 gang i uken siste mnd. Er min første graviditet også =) I tillegg kunne jeg selvfølgelig bruke jordmor, men tror kanskje det blir nok med legen min. Syns det høres veldig dårlig ut og syns du burde ringe og snakke med legen så du får bedre oppfølging! Evt. bytte fastlege..? Lykke til uansett hvertfall! Håper du kan "stå opp" for deg selv så du får det du trenger =) Linda 25
babygal87 Skrevet 24. juni 2010 #3 Skrevet 24. juni 2010 Jeg skal til første svangerskaps kontroll når jeg er 11 uker på vei. synes det er lenge til så jeg har bestilt meg tidlig ultralyd hos privat jordmor i uke 9. men det er ingen regel om at du må til legen før du snakker med den kommunale jordmoren. Du kan i grunn bestille time allerede når du er 6-8 uker på vei. Tenkte jeg skule vente til jeg er 7 uker på vei så snakke med jordmor, evnt bestille time er 5+1 idag
babymama88 *på overtid* Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2010 ja skal ringe legen å høre hva han tenker. Skal også bestille ultralyd i neste uke trenger å vite at hjertet slår å at det bare er en baby inni meg. Har på følelsen at det kanskje er 2:s takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå