Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at au pair'en skal jobbe max 5 timer per dag. Da må barna i barnehage, eller så må du selv være hjemme. Stemmer dette?

Hvordan er det å ha au pair? Bor de i et vanlig soverom i huset? Eget bad? Egen tv på rommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reglene er klare ja, 5 timer per dag, 5 dager i uken. Men det går fint an å lage egne avtaler med din egen au pair. Om det er nødvendig med litt lengre dager, kan hun heller få en fridag ekstra eks.

Men å velge au pair i stede for barnehage ville ikke jeg gjort med mine barn, om det er det som er målet ditt? I allefall ikke heltid hjemme med au pair! De kan tross alt ikke språket når de kommer, skal bare være max to år, og det vil jeg mener ikke er udelt positivt for små barn som er i ferd med å lære språk og sosiale ferdigheter!

Eget rom er eneste krav! Så hvordan du vil hun skal bo er opp til deg uteover dette!

Jeg synes det er greit at hun har eget bad i allefall... Egen TV er vel greit nok sikkert, men egen PC tror jeg er heller å satse på. Da hun antageligvis ikke får sett de kanalene hun er vant til fra hjemmelandet på TVen, men disse kan hun atageligvis se på PCen, samt holde kontakt med sine venner og familie via skype og face osv.

Og en mobil med kontantkort koblet til fri familie er også et greit tips!

Au Pair er verdt hver ei krone spørr du meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...