Gå til innhold

Jenta mi blir 3 år i juli, og hver gang hun ser meg skal hun absolutt ta hånden ned å ta på puppene mine... Noen tips/råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammet henne til hun var 1,5 år. Hun ville jo ha mere pupp den gangen, men jeg orket ikke mere da... Men tulla mi har aldri kommet over det. Hun vil ikke sutte på dem, men ta på dem. Er ikke det litt merkelig at hun enda maser om at hun skal ta på puppene mine.

Det er nok min feil og litt... prøver å holde de små hendene hennes borte, men hun hyler og skriker og vil absolutt ta den ene hånden ned i genseren... så det blir desverre til at jeg gir etter :(

Jeg har lurt litt på... om det KAN ha noe med å gjøre at jeg er borte en del fra henne. Jobber 100%... og så er jeg fulltidsstudent ved siden av. Jeg håper jo ikke det er min feil...

Men er i allefall lei av det der... hun bryr seg jo ikke om vi er på butikken (DA gir jeg meg ikke ;) eller om vi er hjemme...

Tipsene deres er muligens å være konsekvent og ikke la henne ta der... eller har dere andre tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliten2
Skrevet

det er rart det der. min stoerste jente gjorde akkurat det samme (jeg ammet henne til hun var 7 maander da) og brukte smokk ogsaa som hun var veldig glad i. det gav seg straks jeg tok bort smokken hennes. Hun er veldig begeistret for puppene mine ennaa (hun blir 4 i oktober), men hun vil ikke kose med de -heldigvis! :)

Jeg har ikke noe raad egentlig.. sorry. Jeg har sett mange smaabarn som gjoer det, saa vi er ikke alene om det

Skrevet

Tror nok det bare er å være konsekvent som hjelper......

Når barnet er 3 år, så kan det fint gå an å snakke med det om det.

Selv om vi har født disse barna og hatt dem så tett innpå så lenge, så er det ingen grunn til å ikke sette grenser i forhold sin egen kropp overfor dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...