Gå til innhold

Snaaaart ultralyd og for noen nerver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er det ei uke til min ordinære ultralyd og jeg klarer virkelig ikke å tenke på annet! Dagen lang går jeg og grubler fram og tilbake på om det er jente eller gutt, om de klarer å se om det er jente eller gutt, om de finner noe galt med h*n og eventuelt hvor galt det er. Alt så bra ut i uke 12, men det er jo såååå lenge siden! Jeg blir jammen meg snart tullete :)

Jeg trøster meg med at det sikkert er ganske vanlig å være sånn her og håper at neste tirsdag kommer fort! Mandag kveld og tirsdag morgen kommer jeg vel til å ha puls på 320! Flere som har/hadde like store nerver som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen... den tiden vi satt på venterommet på sykehuset var forferdelig! ;)

Samboer var helt overrasket over at jeg "var sånn",hadde aldri visst at jeg kunne være nervøs mente han. ;)

Men alt er sikekr tbra hos deg også! :) Som regel er det jo det. :)

Skrevet

jeg var å så nervøs da jeg skulle på ul at jeg nesten snudde i døra å takket nei til timen. jeg var kvalm redd og engstelig og spennt på en gang,heldigvis var samboer med å roa meg ned å holdt meg i handa:) jeg sulle for første gang se babyen min, som da viste seg å være frisk å fin:))<3 da brast jeg i gledestårer! gled deg masse! det er en fantastisk opplevelse!:)

Skrevet

Åh, så godt å høre at det ikke bare er jeg som er hysterisk. Hadde jeg ikke vært på den private ultralyden i uke 12 hadde jeg dødd for lenge siden. Da så vi ihvertfall et lite krek som hadde alle måla som det skulle. Om det hadde vært noe riv ruskende, fullstendig galt hadde de forhåpentligvis sett det da. Teknikeren sa at hun hadde lav terskel for å sende gravide videre om det var noenting som helst hun mistenkte, så forhåpentligvis skal det være greit nå også.

Om det er gutt eller jente har jeg nesten ikke klart å tenke på. Det hender at jeg grubler litt på det, men det går bare noen sekunder før jeg nekter meg selv å tenke på det og minner meg selv på alt som kan være galt. Heldigvis leste jeg i den ene boka jeg fikk fra helsestasjonen at det var veldig sjelden de fant alvorlige feil på den ordinære ultralyden.

Nå er jeg på ferie, men alt jeg tenker på er at jeg vil at uka skal gå fort så jeg får dratt på ultralyden. Snakk om å nyte ferien ;) Eller, jeg gjør jo det også da. Men ultralyden er i bakhodet hele tiden. Imorra er jeg 19 uker også, så om ei uke er jeg forhåpentligvis halvveis med et perfekt lite nurk.

Skrevet

Hei, Skal også på UL neste tirsdag. Har det på samme vis som deg, utrolig spent og nervene løper rundt.. Var også på UL i uke 13, der fikk vi se vårt lille nurk for første gang. Gleder meg utrolig masse til tirsdag, måtte dagene gå fort fram til da :)

Skrevet

Ikke ha aaalt for store forventninger til om du får vite om det er gutt eller jente :) Vi fikk ikke sett kjønnet, men det var en fantastisk opplevelse likevel :) Det er noe spesielt med det å se barnet så tydelig, noe helt annet enn i uke 12 synes jeg :)

Måtte bare på en ekstra (privat) UL for å se det en gang til vi :)

Skrevet

Skal på mandag, er også veeeeldig spent! Har sett den i uke 9 og uke 12, men som du sier: det er så lenge siden :)

Skal vite kjønnet denne gangen, så håper den ligger riktig veg :)

Skrevet

Jeg har igrunn ingen store forhåpninger til ultralyden i det hele tatt, så jeg blir ikke skuffa om de ikke klarer å se kjønn. Jeg vil bare få beskjeden om at alt ser bra ut jeg. Så kan det heller være bonus å få vite hva det er. Men det kan nok hende nysgjerrigheten blir så stor at jeg må bestille meg en privat ultralyd til, om de ikke klarer å se det på tirsdag.

Fire dager igjen - og tre på deg Nov2010! Det skulle ikke vært lov å være så nervøs!

Skrevet

Er veldig nervøs selv for vår UL som skal være i neste uke når vi er 18 uker på vei. Håper vi da får en mer nøyaktig termin siden siste mens og måling av fosteret på UL hos legen ikke stemmer overens. Så er veldig spent:)

Er selvfølgelig bekymret pga en del blødninger til nå, så håper alt er bra m den lille inni der:):) Blir overlykkelig om alt er friskt for å si det sånn!

Skrevet

Forhåpentligvis får vi alle sammen bare gode nyheter til uka! Krysser ihvertfall fingre og tær alt jeg kan på alles vegne :)

Skrevet

Jeg var overnervøs før den ordinære ultralyden.. tenk hvis ditt, tenk hvis datt :) Men alt var jo i skjønneste orden med vesle jenta.. Og det er det jo stort sett :) Nå skal jeg på 3d ul om uker og baaare gleder meg! men vet hvordan du har det nå.. prøv å gled deg! Det er så fantastisk!

Skrevet

Vi får telle ned sammen til tirsdag, vi da :) Tenk så nervøs jeg er som bare har vært på en "Ja, jeg ser jo at den lever..."-ultralyd i uke 12 :/ Var bare fastlegen min som gjorde det, og han så bare CRL og at det var en stk som levde...kunne ikke se noe mer sa han :/ GRUUUUUUUUER MEG!!!!!!

Skrevet

Dette blir spennende for oss alle.. er i min 18 uke nå, usikker på om jeg kjenner spark. kjenner jo noe der nede, men uikker på hva det er. Kjenner dere liv nå?

Vi får bare telle dager, måtte helgen flyge avgårde ;) Håper alt er bra med nurket, vil gjerne vite kjønn hvis de ser det, men det viktigste er at alt er i orden :) :)

Lykke til alle sammen =) Ikke mange dagen igjen nå c",)

Skrevet

Ja, vi får telle ned for harde livet sammen! Snart er det bare tre dager igjen! Vi har jo vært på én ultralyd på akkurat samme tid fra før også! Vi var på en privatklinikk og fikk bilder og alt, og tvinger meg selv til å huske på at hun som gjennomførte ultralyden ikke mistenkte noenting som helst galt da. Tror jeg kommer til å ha en forferdelig høy puls på venterommet altså.. Har mest lyst til å sove helt fram til tirsdag, bare så tiden går litt fortere!

Skrevet

Jeg er 19+1 idag og er også usikker på om det jeg kjenner er liv. Men jeg kjenner at livmora har kommet lenger opp ihvertfall. For noen uker siden slet jeg med å kjenne den i det hele tatt, men nå kjenner jeg at det er hardt hele tiden (bortsett fra når jeg ligger på ryggen).

Det er noe som romsterer litt i magen noen ganger, men jeg tør liksom ikke å tro at det er småen helt sikkert. Noen ganger kjennes det ut som romling, andre ganger som om noe stuper kråke inni der. Et par få ganger syns jeg at jeg har kjent et kjapt lite spark, men det har gått over så fort at jeg ikke vet riktig om jeg egentlig kjente noe eller ikke. Jeg kjenner ihvertfall ikke noe når jeg prøver å kjenne noe!

Skrevet

Føler også en slags romling i magen som du sier, samtidig som det kjennes ut som noe dulte borti sidene enkelte ganger. Men om jeg setter meg ned for å kjenne etter er det helt rolig. jeg er førstegangsfødende så aner ikke hva jeg skal kjenne etter.

Vi var også på privat klinikk på første UL, damen vi var hos fortalte og lo. det var en aktiv liten krabat. Fikk også med bilder, tror vi fikk 4 bilder, var så spent på om alt var bra så måtte bare bestille en UL da, hvis ikke hadde jeg nok ikke klart å ventet til tirsdag.

Jeg har arbeidshelg, å de helgene bruker å gå fort så satser på at denne også raser avgårde! Snart er det tirsdag :) :) regner med pulsen er høyere enn vanlig da ja :D Dette blir spennende!

Skrevet

Vi er egentlig på ferie, men jeg bruker all energi på å telle ned til tirsdag. Snakk om å kose seg på tur ;) Men tiden går heldigvis ganske fort her også :)

Siden jeg er førstegangs også, så vet ikke jeg helt heller hva jeg egentlig skal kjenne etter. Men aldri i verden om jeg kjenner noe når jeg virkelig kjenner etter ;p

Skrevet

Jeg holdt på å svime av mens vi satt å venta på vår ordinær UL :-p

Var helt borte i det vi skulle gå inn, så nervøs- spent- og redd på samme tid. Kjæresten satt hele veien på tur til sykehuset og sa "Du kommer til å le av hvordan du var nå, så snart vi er på tur tilbake igjen, klumpen kommer til å være helt borte da!" Og stemte ganske godt det, turen hjem har aldri gått så raskt før! ;-)

Lykke til på Ul! :)

Skrevet

hehe tanken på at det kunne være noe alvorlig galt med henne slo meg igrunn aldri, var veldig nysgjerrig på kjønn men det var igrunn det hele hehe

Skrevet

Endelig overstått! Og alt så bare bra ut :) Jeg ble satt tilbake fra 20. til 28. november, som jeg syns var litt voldsomt, men det er det jo lite å gjøre med.

Krabaten var dessverre litt vrang og sta og sa seg konsekvent med ryggen til oss, så vi ikke fikk sett kjønn. Det hjalp ikke uansett hvor mye jeg la meg på siden eller magen ble dytta på. Etter vi var ferdige bestemte hormonene seg for å gjøre opprør, og det endte med tårer på tur ut til bilen fordi vi ikke fikk vite kjønnet. Det endte med at vi bestilte time til privat ultralyd for å finne det ut. Så kan jeg glede meg over at alt er bare bra nå, og glede meg til å få dra på enda en ultralyd og forhåpentligvis få se hva vi venter da =D

Skrevet

så bra at alt så bra ut miss snow :) synd den lille ikke ville vise dere hvilket kjønn det er, men slik er det noen ganger :) da har du termin dagen etter meg. wiiii. har du begynt å kjenne liv?

Skrevet

Jeg veit neimen ikke helt om jeg har kjent noe. Det hender at jeg kjenner litt romstering og en slags rumling eller litt leamus-aktige greier, men det går over så fort at jeg ikke helt rekker å summe meg. Og det kommer jo ihvertfall ikke noe når jeg kjenner etter. For et lite stabeist av en baby ;p Den lå bare og holdt seg for ørene hele ultralyden, så den var ikke interessert i å ha med noen å gjøre tror jeg. Hva med deg - har du merka noe?

Jeg er veldig glad vi har bestilt en ultralyd til, og da BØR stabeistet vise seg fra sin beste side ;) Når jeg først vil vite hva det er, så klarer jeg ikke slå meg til ro med at jeg ikke får det. Jeg er altfor avhengig av å kunne planlegge ting til å kunne ta det som en overraskelse ;)

Skrevet

så søtt at den lille spiren holdt seg for ørene. hehe :)

er du førstegangsgravid? jeg er det og det er ikke lett å vite hva man skal kjenne etter. Jeg har vel kjent noe lignende det du beskriver men ikke noe tydelig. håper det ikke er så altfor lenge det så tydelig at det ikke er tvil. det blir en lykkens dag. hehe.

når skal dere på ny ultralyd da?

Skrevet

Var nysgjerrig på hvordan det hadde gått med deg i dag. Skjønner du ble opprørt over at du ikke fikk vite kjønnet, men du fikk vite det viktigste :)

Venter i spenning til du har vært hos privat.... :)

Har begynnt å få " plager" , etter noen fantastiske uker med mye energi...Er rett og slett giddalaus, har halsbrann, uggen om formiddagen og ja generelt slapp...Godt det er ferie ;) Lager hot dog til middag flere ganger i uken!! For en husmor du ;)

Lykke til på privat UL :)

Skrevet

Hfp: Jeg er førstegangs, ja! Så jeg syns det er vanskelig å klare å skille ut hva som er bevegelser fra småtten inni der, og hva annet som det eventuelt kan være. Jeg gleder meg også veldig til jeg VEIT at jeg kjenner spark, når det ikke er noen tvil lenger liksom. Får håpe det ikke er altfor lenge til!

Privatultralyden blir den 14. juli, så da har vi noe å glede oss til om ikke så lenge :)

Nov2010: Det er jo egentlig bare dumt å bli lei seg for å ikke få vite en "filleting" som kjønn. Det er jo alt det andre som er viktigst. Men følelsene henger ikke helt med i svingene bestandig om dagen ;)

Jeg skulle gjerne hatt noen sånne "energiuker" som du har hatt. Jeg har ikke hatt noen sånne siden påske! Går og venter på all energien det står at man skal ha i andre trimester, men jeg blir svimmel og uvel bare jeg står oppreist i over fem minutter. Så jeg er ikke mye til husmor om dagen jeg heller. Fint med en samboer som hjelper til med alt, og vel så det!

Jeg har sovet godt fram til nå også, men nå har det tatt slutt dessverre :( Våkner hver halvtime av at hofta/øverst på rumpa på den siden jeg ligger på verker noe helt vanvittig. Får vridd meg over på andre siden, men da går det ikke lange stunden før den siden også begynner å verke. Det er utrolig slitsomt, og jeg lurer fryktelig på hva det er som gjør det så vondt! Bekkenet som begynner å krangle kanskje..? :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...