Gå til innhold

Sivert skal bli storebror! Navnehjelp ønskes!

Anbefalte innlegg

Vi (dvs jeg, mannen er ikke helt klar for de store navnediskusjoenene enda) er litt usikre på om vi skal holde oss til S som forbokstav eller om babyen skal få "egen" forbokstav. Selv begynner både mannen min og jeg på E så synes det hadde vært litt fint om vi ble 2 på E og 2 på S i familien. Liker navn som ikke er på topp 10 men som heller ikke er så sjeldne at ingen har hørt om dem før. Gjerne navn som var litt populære tidligere men som ikke like mange småbarn heter lenger. Enn så lenge er mine favoritter:

Synne, Jenny, Anniken eller Frida

Sondre, Jørgen, Petter eller Vetle

Kommentarer og innspill mottas med takk :-)

Fortsetter under...

Elsker Jenny! Det er så utrolig vakkert! Ville valgt det av jentenavnene. De andre er også veldig pene, men Jenny er en klar favoritt hos meg.

Av guttenavnene liker jeg nok best Sondre tror jeg. Selv om det ikke er noen favoritt. Jørgen er jo koselig også. Petter syns jeg er kjedelig, og Vetle blir litt "pinglete". Heier på Sondre eller Jørgen!

Annonse

La deg inspirere av tv-serien fra vår barndom "To hus tett i tett" med mamma Signe, pappa Sverre, og barna Sigri, Sveinung, Synne og Sigbjørn.

Ellers er Sivert et koselig navn :-) Et godt, gammelt, norrøn navn - lillesøster/ bror bør få tilsvarende. Foreslår:

Sivert og Selma

Sivert og Sigrun

Sivert og Solveig

Sivert og Solan

Sivert og Skage

Sivert og Staale

Tusen takk for innspill! Morsomt at prebs og vannmann er her fortsatt, husker dere var aktive her også da jeg tenkte på navn til Sivert for to år sidenl

Mange gode forslag, problemet er at svært mange av dem allerede finnes i vår nærmeste omgangskrets. I tillegg er jeg lærer og har mange navn som jeg bare forbinder med elevene mine. Ikke lett dette, gleder meg til jeg får vite kjønn så problemet kan halveres :-)

Sivert og Halldor

Sivert og Oskar

Sivert og Erlend

Sivert og Andreas

Sivert og Sander

Sivert og Sondre

Sivert og Andrine

Sivert og Agathe

Sivert og Amalie

Sivert og Annikken

Sivert og gunvor

Sivert og Kristina

Sivert og JennY(veldig bra forslag)

Sivert og Hedda

Sivert og Siril

Sivert og Siri

Sivert og Sandra

Synne har vært mitt favorittnavn siden jeg gikk på ungdomsskolen tror jeg. Vi kalte jenta vår likevel noe annet. Men synes fortsatt navnet er nydelig og det passer perfekt til Sivert. Heia Sivert og Synne!

Sivert og Synnøve

Sivert og Sunniva er også fine navnepar synes jeg.

Gutteforslag herfra:

Sivert og August

Sivert og Oskar

Sivert og Ulrik

Sivert og Mikkel

Sivert og Marius

Sivert og Tarjei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...