Gå til innhold

hva kaller du vaginaen, når du snakker med datter/sønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyhullet er mellom tissen og rompa.

Inni babyhullet er vannballongen, og inni den ligger babyen med sugerør til morkaka. Hun får kake hver dag, men begynner å bli lei av å ligge der inne, for det er litt kjedelig å bade hele dagen. Hvis ikke hun trekker ut proppen i åpningen på ballongen i løpet av de neste par ukene, så må jordmoren hjelpe. De kan prøve knyte opp ballongen fra utsiden, eller lage ny dør under navlen.

Skrevet

Viste de deg klitorisen sin liksom??

Skrevet

Koseknapp? Faen, for en gris du er!! Du omtaler da vel ikke klitoris som koseknapp til et barn, din syking! Æsj!

Skrevet

...og på det litt vanskeligere spørsmålet "har jeg også babyhull", har jeg svart ja, men det er ikke ferdig enda. Derfor får ingen lov til å tøyse med tissen din (noen nysgjerrige eldre jenter fikk klar melding), for du har fine underbukser som alltid bare skal være på.

Skrevet

Koseknapp? Faen, for en gris du er!! Du omtaler da vel ikke klitoris som koseknapp til et barn, din syking!

-------------

Når en unge er blitt såpass gammel at spørsmål om hva kroppens deler heter, så ser jeg i hvert fall ingen grunn til å si klitoris.

Er vel mye bedre å si koseknapp, og at det er hennes egen private også.

Og hva sier du da?

Og nei, jeg ser faktisk ikke på det som noe sykt å la være å bruke nærmest medisinske begreper.

Skrevet

Når ble koseknapp et medisinsk begrep?

Kjøper du dildo i bursdagsgave til barna dine også, eller?

Skrevet

Her kalles den for tisså..

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

her er det guttetiss og jentetiss. rompen er bum eller rompe, tissen er noen ganger noonie, de snakker engelsk og norsk, jeg har ikke gaatt i detaljer om eksakt anatomi

Skrevet

Er du litt tilbakestående eller bare totalt uvitende? "Alle" onanerer. Også de fleste barn. Jeg har sett mi jenta på 2 gni seg lett og bli litt tom i blikket feks ved bleieskift.

Gutten min kunne le og dra seg i tissen og si: "se! Nå er den stor!

Dette har med å akseptere normal voksende seksualitet og ikke føre noe skamfølelse over det å utforske sin egen kropp. Koseknapp var jo et fantastisk ord, det er jo jaggu akkurat det det er. For seg selv og den partneren man velger når man blir stor. Ikke andre. At det er aktivitet som ikke passer seg over alt, er også noe å få med.

Så til spørsmålet. Jenter har faktisk tre hull og det er faktisk et poeng å fortelle det. Jeg husker selv jeg bare ble fortalt om rumpa og tissen og oppdaget selv med skrekk og gru, da jeg var 10, at jeg hadde et hull til der ned. Trodde noe var galt.

Så min gutt og jente får høre at gutter har tiss og rumpe, jenter har tiss, babyhull og rumpe.

Der kommer babyen ut og den kommer inn den veien også, ved at pappaen tar tissen sin inni babyhullet og legger et frø som møter et egg, som vokser til en baby. Hvorfor gjør de det? Jo, mamman og pappan er så glade i hverandre at de av og til vil kose ekstra mye, slik som bare voksne gjør.

Sånn er det, ikke noe fiksfakseri ved at babyer kommer med storker eller ut navelen. For de gjør faktisk ikke det.

Skrevet

ble jo mange svar her! ;-) takker :)

HI

Skrevet

tisserompa?? så rart!

Jeg sier "tissen". tissen til mamma og tissen til pappa.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Ser jammen ut som kakemonstermosedamen har en noe spesiell måte å prate om sex og kjønn på til egne barn også. Synes du virker småpervers jeg.

Skrevet

jeg sier tiss unasett om det er mann eller dame...

men lille gutt har jo spurt hvorfor ikke jeg har tiss da, og da har jeg svart at mamma har ikke sånn utover tiss som deg og pappa, for jeg er jente og jenter de har innovertiss...

så han sier innovertiss og utovertiss viss han vil ha spesifisert og han snakker om jentetiss eller guttetiss...

Skrevet

Da jeg var lita kalte de den pillsjuska til jenter og pilleritt til gutten, så keg merker at jeg bruker det iblandt, men bruker også bare tidden og guttetissen og jentetissen og tisseluren. :) Hehehe kjært barn har mange navn. ;)

Skrevet

Tissen. Samme både til gutten og jenta. De er ikke så små lenger, og gutten har nok allerede begynt å "bruke" sin sammen med jentetisser ;) hehehehe......

Tisserompa? Hva er det, liksom?

Skrevet

Tisselur hos guttene (eller spurven hehe, men det liker ikke mannen min) og sjura hos jenta:) detaljene i anatomien får vente til de er større og lurer;)

Skrevet

Så artig å lese:0)

Jeg ble også oppdratt til å benevne min som tissrompe:)

Ellers sier vi bare tissen selv til våre. Etterhvert som storebror fant ut at lillesøstrene ikke hadde noen tiss, men bare en lang rompe, ble de innovertiss og utovertiss for å forklare forskjellen på jenter og gutter:) men sånn i det daglige er det bare tissen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...