Gå til innhold

8-10 mnd kontroll.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var igår på 8-10 mnd kontroll. Poden er 9 mnd men pga flytting til ny plass så slo hun bare de sjekkene sammen.. Han var 11 750gr og 80cm.. Ligger litt over normalen men følger seg selv. :) var veeeldig godt motorisk utviklet og alt sto bare bra til md poden.. Spurte henne ang nan2 og nan3 om hvordan jeg skulle gjøre dette og da sa hun at de hadde ikke fått noe ny info om den, men hun mente at så lenge han spiste godt md grøt, skive og middag og har nettopp begynt i bhg så kunne vi bare gå over til vanlig melk når vi hadde brukt opp det av nan vi hadde.. :) det var vanlig og gå over til vanlig melk i mellom 10-12 mnd og det var lettest for alle parter og gi vanlig melk. Så da er jeg snart ferdig md nan. Skal bli godt :)

Hvordan gikk deres kontroller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at alt var bra :) Må være deilig å snart bli ferdig med mme'en. Her styrer vi på med flasker enda, men bare 2 om dagen da. Gleder meg til å slippe å sterilisere.

Vi skal på kontroll om 1 uke, vet ikke om det er 9 eller 10 mnd siden hun da er 9,5 mnd. På 8 måneders var hun 73 cm og 8690 gram. Hun var lengre enn gjennomsnittet, og følger som din sin egen vektkurve helt perfekt :)

Skrevet

oj, det var en stor pode. Jenta mi var 8100 og 69 cm på 9mndkontroll i forrige uke.

Bra motorikk og sterk jenta mi også. Vi snakka ikke om vnalig melk i det hele tatt. Hun drikker lite mme for tida, men får i seg en del væske gjennom mat og grøt. Vi sliter litt med å gi vann.

skal tro om jeg kunne forsøk vanlig melk til henne?.. hmm det må jeg sjekke opp. Kanskje hun liker det bedre enn vann..

Skrevet

hm.. tror jeg venter med melk noen mnd til (google er kjekk å ha)

Gjest Kira06
Skrevet

Oj, så stor gutt du har:) Vi var på kontroll når frøkna var 9 mnd også, og hun veide kun 7895 og var 69 lang. Så her er det forskjell på barna gitt!

Eneste som bekymrer meg endel etter kontrollen, er at hun har gått NED 100 gr siste mnd. Men tror det er mange grunner til det, både det at hun har hatt sykdom med høy feber og oppkast, har fått 3 tenner siste mnd, blitt litt matlei (spes grøt) og i tillegg begynt å krabbe i rasende tempo. Så vi skal på en ekstra kontroll om 1,5 uke, og da håper jeg virkelig at hun ikke har gått ned noe mer....

Skrevet

ja han er jo større enn gjennomsnittsunger, men følger seg selv helt perfekt og ligger bare på streken rett over gjennomsnittet :D og siden han er så lang så blir vekten litt ubetydelig :D hehe..

Skrevet

Vi var på 9 mnd kontroll i går, da var hun 9.5 mnd. Stor jente på 11350 g og 79 cm :) Men bra samsvar mellom høyde og vekt. Og hun har vært veldig rolig til nå, har akkurat lært seg å krype, så kurven flater nok litt ut nå :)

Ang mme så fikk vi beskjed om at hun nå kunne begynne å få litt mat med melk i seg, men at hun ikke skal drikke ren melk før hun er nærmere året pga nyrene. De gir mme i bhg også, så da må hun ikke bli avvent før hun begynner i august. Hun drikker endel mme om morgenen og før hun legger seg og hvis hun våkner om natta, men fra første luren og fram til middag prøver jeg å kun gi vann.

Vi har helt slutta å sterilisere vi da, vasker i oppvaskmaskin og koker smokkene innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...