Gå til innhold

Huff! Er så lei meg- tatt en tung avgjørelse i dag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går oppdaget jeg at katten vår hadde fått en hevelse på øret sitt... Han er desverre mye ute med kattene i gaten og sloss....

Dro til dyrlegen i dag og fikk en lei bedskjed.

Det stod mellom 2 ting, operere eller komme 3-4 dager å få injesert (?) noe væske for deretter å tømme dagen etter hver dag. Selv om vi gjør det vil det ikke være noe garanti for at det vil virke og vi kan risikere at han likevel må operere øret.

Det viste seg også at to av tennene hans var knekt. Jeg har visst om den en i mange år, og fler veterenærer har jo sett på han før, men aldri kommentert det....

Nå fikk jeg beskjed om at disse tennene må opereres ut.

Jeg elsker vår kjære lille pus, derfor har jeg (og mannen min) valgt at han skal få slippe alt dette.

Etter turen til dyrlegen i dag la han seg på badet og sov i 5 timer av utmattelse....

Hvis vi skulle gjort alt dette mot han, vil han ikke ha det noe godt stakkars så vi syns da det er bedre å la han sovne inn...

.....huff, sitter å gråter når jeg skriver her.. Det er såååå vondt!!!

Men jeg vil ikke kjøre han til og fra dyrlegen 5 dager i strekk (han liker ikke å kjøre bil heller), sette vonde sprøyter og klemme på det betente øret, så legge han inn til operasjon for kanskje å måtte operere øret også etterpå.

Da skal han heller få masse kos i dag, spise hva han vil og ha en super siste dag med oss for så å få sovne rolig inn i morgen....

Men grusomt er det!

Vet ikke helt hva jeg ville med innlegget, men hjalp å få litt ut.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du vil han skal sovne inn, når det ikke er noe livstruende?

Respekterer valget ditt altså, men må bare spørre..

Er katten gammel?

Skrevet

Å stakkars katten og stakkars dere.

Håper dagen blir fin!

Skrevet

Hvorfor ikke bare operere øret med en gang også ferdig med det? Katter er noen hardhauser, så han er sikkert oppe og i gang igjen etter et par dager med hvile.

Og da kan de jo alikevel trekke de tennene når han alikevel ligger i narkose og får operert øret.

Da slipper du jo å avlive han også, man blir jo så glad i disse dyrene sine!

Skrevet

Enig med 20.30 her... det er jo ikke livstruende og katter kommer seg fort etter operasjon de!

Skrevet

Du trenger jo ærlig talt IKKE å avlive katten din pga av dette! Synes dere velger letteste utvei for å bli kvitt katta...:(

Skrevet

Forstå ikke helt hvorfor dere vil avlive katten når den kan opereres.

Skrevet

Personlig kan jeg ikke skjønne at folk avliver katten pga et øre (??!!??) og et par tenner (!!!!!??).

For et verdisyn på dyr sier jeg bare....

Ingen sympati herfra dessverre....

Skrevet

Hvis du er så glad i denne katten din, trenger du da ikke avlive den!!! JISES!

Skrevet

Får ikke sympati med deg, avgjørelsen din er langt fra tung, men en gankse lettvint en for deg. Stakkars katt.

Skrevet

TROLL!

Kan umulig være en tung avgjørelse (hvis dette stemmer)

Katten lever jo i beste velgående, men har et sykt øre og noen tenner som må trekkes? Drap heter det!

STAKKARS KATT!

Skrevet

Hi her

Skjønner at du spør:)

Hovedgrunnen er at jeg ikke vil at katten vår skal lide så mye. Selv om det ikke er livstruende så er det øret såpass så vanskelig å behandle at uansett hva vi gjør så er det ingen garanti for at det vil bli bra....

Katten har også vondt! Og det vil jeg at han skal slippe!

En annen grunn som jeg desverre må ta med i avgjørelsen er den økonomiske delen:(

Jeg ville betalt mye for å beholde vår kjære venn, men slik situasjonen er så vil det koste fra 5000,- og oppover.

Dersom vi må operere øret også er vi raskt oppe i 9000,-+++

Jeg skulle gjerne sagt at det ikke hadde noe å si, men vi har desverre ikke økonomi til det, og slik er det:(

Skrevet

Du gråter for du har det såååå vondt? Tulling! Du har tatt avgjørelsen om å drepe en katt med et øre som lett kan opereres og et par dårlige tenner. Slutt å synes synd på deg selv og ta ansvar for dine handlinger!!!

Skrevet

Hvis ikke katten er sykelig og 16 år fra før, virker det som om dere velger den billigste løsningen. dere ønsker ikke investere pengene eller tiden det tar. Sånn jeg ser det, er det en forpliktelse man er villig til å påta seg når man anskaffer seg dyr.

Når det er sagt, er det en trist avgjørelse, og jeg skjønner jo at dere er glade i katten.

Skrevet

Vi brukte nettopp 10000,- for å reparere bilen, en DØD ting.. Hadde glatt brukt det dobbelte for å redde en av kattene våre! Ingen sympati fra meg!

Skrevet

Jeg måtte nettopp operere hunden min for 12 000 jeg. Elsker hunden min og hadde aaaaaldri latt den slippe pga økonomi. Selg bilen!

Skrevet

Hi

Vet dere at det er nesten så jeg ler når jeg leser svarene deres!

Troll, slem, drap osv....

Jeg er faktisk utrolig glad i dyr, også mine egne!! Hadde noen av de som kjenner meg lest disse innleggene, ville ingen trodd det var meg det var snakk om.

Ja, jeg er kanskje en morder og utrolig slem da som ikke vil at katten skal lide masse. Hadde vi kunne slått sammen operasjonene som noen foreslo, så hadde klart det vært fint, men så lett er det visst ikke:(

Skrevet

Her har vi nettopp betalt 14000 uten å mukke for å få orden på pusen min, og ikke har vi noen fantastisk store inntekter heller.. Blir litt patetisk å sitte å syte på nett når man har en annen mulighet.

Skrevet

Jeg kan heller ikke skjønne at noen vil avlive et kjæledyr som ikke har noe livstruende. Vår yngste (3 år gammel) katt ble alvorlig syk i fjor. Hun hadde 50% sjanse for å overleve. Hun måtte ha flere turer til dyrlegen og vi måtte sondemate henne i over to måneder, og hele greia kostet over 10 000 kroner, og enda visste vi ikke om hun ville bli frisk eller dø. Men vi var villige til å prøve alt for at en så ung og høyt elsket katt skulle få leve. Heldigvis klarte hun seg og ingen kan se på henne hva hun gikk gjennom. Ja, det var forferdelig å se henne ha det så vondt og være så dårlig mens det stod på. Men det var en liten pris å betale for å se at hun nå har et godt liv og mange mange år foran seg.

Skrevet

Jeg er alenemor for to gutter, har kun stønader da minstemann er 13 mnd uten barnehageplass, og jeg har utrolig dårlig økonomi siden jeg betaler 8500,- i husleie i mnd:S

Pusekatten vår er fire år og kom hjem etter å ha vært på loffen noen dager, og vi måtte rett til dyrlegen fordi han kasta opp, lukta vondt og var helt ute.. Diagnosen var akutt nyresvikt, hals og mage-infeksjon og han var sterkt dehydrert og var "ett spetakkel" sa dyrlegen.

Avgjørelsen var ikke vanskelig å ta! Operasjon, innleggelse, medisiner og oppfølging med den nette sum av 9000,-! Katten er en del av familien vår her, og har vi valgt å ha pusen så må jeg ta regninga også og heller leve litt snevert.

Skrevet

Katten tar heller ei uke med smerter enn et helt liv som død.

Du burde sagt det som det er, at dere ikke har råd (vil?) og derfor avliver katten. Mer ærlig og da kan man kanskje si at det er greit. Sikkert mange som bare ville tatt et balltre, så at dere investerer en tusenlapp i en smertefri avliving er jo bedre enn dette.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva det er med folk her inne, tar av for alt mulig rart. Jeg ville aldri brukt 9000 for å redde en skarve katt. Er det noe det kryr av, så er det kattekrek.

Skrevet

Hi

Takk for mange støttende ord og tanker fra dere! .........

Vet dere, jeg lurer litt på hvilken verden dere lever i, som mener at man "bare" skal betale, og at "alle" kan det hvis man vil?!?

Vi har desverre ikke økonomi til det uansett hvor mye vi vil.

Uansett så er hovedgrunnen til vårt valg, at katten skal få slippe disse smertene!!! Han har ikke "bare" et vondt øre med en liten risp, hele øret er fyldt med blod mellom hudlagene.

Så dere får sitte på deres høye hest og se ned på meg, hvis det hjelper!

Og jeg må si at dere er heldige alle dere som bare kan slenge ut 10-14000 slik plutselig! Heldige er dere;)

Men uansett om vi hadde kunne betalt dette, så vil jeg ikke at katten skal ha det vondt!!!

Skrevet

Er det mulig?Du syntes synd på deg selv?

Du dreper faktisk katten din pga.en bagatell!

Når du tar til deg en katt, vet man jo at mye kan skje...og de lever leenge..Da må man også være forbredt på en operasjon el. som koster.

Tar du deg ikke råd til dette, burde du for faen meg ikke ha ansvar for noen dyr!

Fatter ikke at det er så JÆVLIG vanskelig for voksne mennesker å skjønne at dyr IKKE er noe man skaffer seg uten videre.Det er levende vesner!!!!

Helt utrolig,det er dette man forklarer små barn...men tydelighvis ingen som har gjort dette med deg.

Du burde skamme deg HARDT!

Jeg syntes synd på dyret ditt, og håper du aldri får deg dyr igjen!!!!

Fittekjerring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...