Gå til innhold

Hvor mye MME drikker deres barn på 8-9 mnd om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille frøkna her får en liten flaske 3-4 ganger om dagen. Den rommer 125 ml, og mange ganger drikker hun ikke opp alt.. Er det normale mengder? Hun får fremdeles litt pupp om natten, men regner ikke med at det er allverdens igjen inni der nå...

Blir litt usikker.. Og hvor mye væske er det i 1 porsjon grøt? Lille er allergiker så vi koker hjemmelaget havregrøt, og er usikker på porsjonene..

Hjjeelpp;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille gutt på 8 mnder drikker nesten ikke mme i det hele tatt (får ikke pupp heller. har ikke ammet). Han nekter å drikke det. Så han får i seg kanskje 2-3dl i døgnet.. Men han er aktiv og i fin form, og veldig glad i vann og juice, så jeg bekymrer meg ikke. :)

Skrevet

Min gutter er 7 mnd men jeg svarer alikevel. Han får 3 flasker hver dag med

200 ml mme. Han drikker nesten aldri alt.

Tipper han får i seg gjennomsnittlig 500 ml mme i døgnet.

Skrevet

Varierer litt, men kan tippe at han drikker ca 500 ml i døgnet.

Tror de regulerer veskeinntaket ganske bra selv, så lenge de blir tilbudt ofte i løpet av dagen:)

Skrevet

Min drikker også ca 500 ml daglig. Han får 3*200 ml, men drikker sjeldent opp alle flaskene.

Skrevet

Jeg lager til 210ml med Hipp tidlig om morgenen (hun våkner for dagen kl 5 og da gidder vi ikke lage frokost hehe), og det samme rett før leggetid, etter kveldsmaten og kveldstellet. Noen ganger drikker hun opp, andre ganger drikker hun bare litt. Lar henne få bestemme dette selv. Hun får i tillegg 4 måltider med fast føde per dag. Er 9 mnd :)

Gjest Kira06
Skrevet

Datteren min er akkurat 9 mnd, og jeg sliter med å få i henne både mm og mme. Har ammet hele veien, men nå er hun helt uinteressert i pupp (med mindre hun er super trøtt en morgen eller kveld). Så har forsøkt å gi henne mme i glass, men det er lite hun drikker. Flasken duger nemlig kun til vann etter hennes mening, er det mme eller mm i den spytter hun det bare ut:)

Men jeg tenker også at så lenge hun drikker litt vann, spiser mat og har våte bleier, så skal jeg ikke bekymre meg. Hun blir tilbudt vann til hvert måltid, og innimellom hvis hun virker tørst eller er veldig varm.

Til grøtmåltidene bruker vi omkring 1-1,5 dl vann. Hun er ikke så veldig glad i grøt, så spiser det stort sett bare på kvelden.

Skrevet

Høres helt ok ut, sånn som dere gjør det synes jeg.

ca 400 ml mme og noe fra grøt og litt fra pupp er nok ok ja.

Her drikker piraten kun omtrent 200 ml mme og får i seg ca 300 ml vann gjennom grøt og bittelitt fra tutkopp i løpet av døgnet..

Skrevet

Takk for svar:) Min største var storspiser, så da var jeg aldri i tvil om hun fikk nok....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...