Gå til innhold

fra det ene til det andre,.....;);) Overrasket.....

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg og samboeren min tenkt til å søke privat og jeg ringte nettopp Porsgrunn for å få tilsendt journalen vår. De lurte på hvorfor vi ville bytte og da sa jeg at det var pga ventetiden,...

Hun bad meg vente litt og kom tilbake og sa at vi kunne få time til første samtale allerde på fredag:):) Og vi vil mest sannsynlig komme i gang iløpet av sept.... hadde ikke kommet i gang noe før med privat pga ferie. Så nå er jeg jublende glad. Tenk de fikk søknaden vår 26. mai,.. det er under en mnd siden det!! Rekord??????

Krysser fingrene for at dette blir rett likevel

Fortsetter under...

Jøss, så flott og heldige dere er. Gratulerer da er dere snart satt igang.

Venter fremdeles i kø på Riksen og føler det tar en evighet å få svar på alt. Åhh, jeg har valgt feil sykehus, litt irritert på meg selv der.....

Kan bare si super fantastisk og godt jobbet på det sykehuset som får ting gjort for at dere skal få mulighetene til å få ønskebarnet.

Annonse

Superfornøyd med valg av sykehus:):) Hvertfall foreløpig,... Jeg var jo på vei til å bytte til privat klinikk,... men ombestemte meg fort når vi ble kalt inn så fort. stod mellom porsgrunn og riksen vi også,.. valgte porsgrunn i siste sekund;)

hvor lenge har du stått i kø på riksen??

Føler at det er litt urettferdig ovenfor de som har stått mye lenger enn meg i kø da,... uff,.. fikk litt dårlig samvittighet her nå.

Håper alle rykker fort frem i køen.......

Kjære Aurora 33 du trenger ikke å ha dårlig samvittighet men takk for omtanken. Bare glad på andres vegne. Godt du føler du valgte riktig klinikk.

Sendte inn søknad 17 mars og venter på svar i disse dager på to blodprøver (AMH-test=sjekke restaktivitet i eggstokkene samt Klomifen-test=sjekke hvordan jeg reagerer på stimulering med hormoner).

Etter det gjør jeg regning med de skal ta flere blodprøver før de evt setter meg igang. Nå er jeg litt likegyldig, vil bare få tatt alle testene så vi får en mulighet til starte opp enten det blir offentlig eller privat.

Jeg gleder meg på dine vegne og kommer til å følge med på hvordan det går fremover. Du får holde oss oppdatert med alle detaljer rundt prøvingen Blir spennende tider for dere fremover.

Hei :)

Jeg skal også til porsgrunn:) Fikk brev om at ventetiden var 6 mnd. Min gyn sendte henvisning i April, og nå har jeg fått brev om førsamtale allerede 30. august:) Gleder meg, og syns det gikk mye raskere enn forventet.

Hvor lang tid tar det før man setter i gang etter samtalen? Vi er ferdig utredet hos gyn i Skien. Hos oss er det tette eggledere hos meg som er problemet.

:)

Hei!!

vi var på forsamtale i dag. Superfornøyd:) Hvilken lege har dere fått?? Vi har Mette Friberg- utrolig hyggelig dame....

Vi må vente med innsett til slutten av sept, men det er pga at de har ferie. tror du vil komme i gang ganske raskt etter samtalen dere skal ha i sept... Mulig dere starter med medisiner allerdere da neste syklus,.. spørs om du skal ha langt eller kort regime,..( det vurderes på første samtale). Så kanskje vi kommer i gang sånn ca på likt. Vi er superklare hvertfall.... håper de klarer å gi oss en liten spire;)

Jeg vet ikke hvilken lege vi skal ha ennå, står ikke i papirene. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor de ber oss om å ha med sædprøve? Vi er ferdig utredet hos J. Majak i Skien, og han har normal sædkvalitet. (Jeg har tette eggledere, som jeg kanskje skrev). Kan jeg spørre hva som er årsaken til at dere skal ha Ass.bef. ? :) Hva er det som event. avgjør om man får kort eller langt regime?

Vi er også SUPERklare, hehe :)

Hei igjen,..

De vil ha en sædprøve der siden de har sine egne verdier de vil måle etter. Min mann har jo dårlig sædkvalitet, så det er en av årsakene til at vi skal i gang med dette. Vi skal ha icsi ( ikke vanlig ivf),- men at de sprøyter sædcellen direkte inn i egget.... Jeg har også antydninger til pso( cyster på eggstokkene). Jeg får kort regime siden de er redd jeg kan blir overstimulert av langt regime,... Så det er jo bra at de tar slike forhåndsregler. Men jeg synes det er rart at jeg kun skal ta sprøyter,..og INGEN andre medisiner.......men håper de vet hva de gjør;)

uansett,..håper tiden går fort til september,... :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...