Gå til innhold

Væske i mellomøret.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 16 måneder har hatt væske i mellomøret på hver legekontroll på helsestasjonen. I tillegg har hun hatt skikkelig ørebetennelse en gang. Hun virker ikke plaget av det, bortsett fra den ene gangen med ørebetennelse da.

MEN, nå skal vi snart ut og fly da... Hva da? Hvis hun fortsatt har væske i øret, gjør det vel ekstra vondt å fly? Jeg har selv reist med fly når jeg har hatt væske i øret, og det gjorde ganske vondt ja...

Burde jeg tatt henne med til legen og sjekket før vi reiser? Og er det egentlig noe som helst å gjøre med det??

Fortsetter under...

Skrevet

det eneste som hjelper er et dren

Skrevet

Bruk øredråper!! Så risikerer dere ikke at trommehinnene sprekker av trykket når dere kommer opp i lufta.

Det skjedde med datteren min på 14 mndr på vei til USA... Ikke noe gøy :-(

Hvis hun er mye plaget med ørene anbefaler jeg dere å få lagt inn dren på henne.

Skrevet

Hva er øredråper? Får man det reseptfritt på apoteket?

Hun er jo egentlig ikke plaget av det, men tenkte det kunne bli et problem i forhold til flyreiser.

Må en ikke ha et visst antall ørebetennelser i løpet av et år for å lagt inn dren?

HI

Skrevet

Min sønn på 3 år sliter også med dette.. han skulle blitt operert for det for lenge siden, men pga streiken som var så må vi vente enda lengre :( No har det gått så langt at trommehinnen sprekker av ingen grunn.. han våknet etter en liten lur og hadde vondt i øret.. det var det liksom.. dagen etter hadde all driten rendt ut og han ville pusse det vekk!

Du burde sjekket det hos legen før dere reiser.. just in case!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...