Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bader dere babyene? Tenker da 2-3måneder gamle.. Og vasker dere håret med shampoo?

Her bades han 2-3ganger i uka, han er jo ikke skitten akkurat, så blir mest for kosens skyld og for at han skal roe seg til kvelden. Pleier å bare bruke olje.

Noen som har en god babyshampoo å anbefale? En som ikke inneholder masse skumle stoffer, og som er veldig mild.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Badet vel 2-3 ganger i uken på den tiden. Brukte ikke alltid olje i vannet heller. Han hadde mye hår så håret ble vasket med shampoo. Han hadde også en del skurv som ikke luktet så godt en periode, så derfor brukte jeg Sebamed sin babyshampoo ca 1 av de 3 gangene i uken. Sebamed shampooen er litt parfymert.

Babyline sin serie er bra. Fås på apoteket og i enkelte babyutstyrsbutikker.

Libero sin serie sies også å være bra. Den har jeg begynt å bruke nå når han er blitt eldre.

Skrevet

her har vi ikke begynt med sjampo på minstemann enda men han er 15 dager bare. men har kjøpt neutral sine produkter.. olje og sjampo og badesåpe.. bruker sjampen og såpa på elste jenta på 2... ellers har vi badet han annenhver dag, for han er så innmarri tørr, så bruker olje i vannet. smører in med nattolja fra natusan innimellom også..

Skrevet

Her bades lillebror på samme alder ca1gang i uka. Vi bruker sjampo de gangene han bader rett og slett fordi han har masse hår som blir fett hvis vi ikke bruker sjampo. Vi har ikke olje i vannet fordi den blir liggende i håret så det blir fett, smører han heller inn med Storebror brukte ikke sjampo på samme alder for han hadde nesten ikke hår og det ble ikke fett. Vi har brukt både olje og sjampo fra dr. greve

Skrevet

Bader 2 åringen annenhver dag og begynte med sjampo da hun rundet to.

Lillesøster bader noe sjeldnere enn annenhver dag og med Hermal olje i vannet, liker den veldig godt. Blir ikke så "oljete" som neutral og andre oljer vi har prøvd på storesøster.

Hun har så og si ikke hår så shampoo er ikke noe tema...

Skrevet

vi bader lillegutt på 3mnd hver kveld. bruker nøytral sin olje.

Skrevet

Hehe, her har vi ikke badet enda faktisk og hun er 7 uker. Forrigemann var vi litt overivrige og han ble fort veldig tørr i huden og fikk antydning til atopisk eksem. Derfor har vi valgt å vente denne gangen. De er jo ikke skitne, og selvsagt blir hun vasket med klut :)

Skrevet

Jeg bader lillemann på 3 mnd annenhver dag...for og unngå at han blir så tørr..men jeg ville egentlig ha badet han oftere innimellom,da han gulper en del,pluss sikler og peller..stelles jo morgen og kveld,men..jeg bruker ofte babywash og olje..litt såpe må til føler jeg,så han blir ren...spesielt under hake og i andre tette folder;)

Gjest Kira06
Skrevet

Hehe, det spørsmålet stilte jeg naboen når datteren min var nyfødt. Naboen har 3 barn, og svaret jeg fikk var som følger: "Førstemann badet vi hver dag, andremann badet vi en gang i uken og tredjemann børster vi bare støvet av...."

De første mnd badet vi datteren vår omkring 1-2 ganger i uken. Etter at hun ble omkring 6 mnd, så ble det kanskje 2-3 ganger i uken. Nå er hun 9 mnd, og vi bader henne omtrent annenhver dag. Begynte vel ikke med shampo før hun var omkring 6 mnd, men hun hadde nesten ikke noe hår før den tid. Har hele tiden brukt Libero sin shampo, og er veldig fornøyd med den.

Skrevet

Storesøster på 22 mnd dusjer så og si hver dag. Vi har ikke badekar. Hun elsker å dusje, og det er et svare strev å få henne til å avslutte kveldsdusjen. Hehe. Bruker litt forskjellig babyshampo, men likte godt DrGreve sin, den lukter litt i forhold til de andre shampoene som lukter ingenting. Den inneholder parfyme, men ikke parabener. Vasker ikke håret hver dag. Da hun var baby badet hun hver dag frem til ca 3 mnd da hun fikk påvist atopisk eksem.

Lillebror på 11 uker bader 1-3 ganger i uka, alt ettersom. Der bruker vi litt olje i vannet, shampo trengs ikke siden han knapt har et hårstrå på hodet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...