Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På ordinær ul lå ungen visstnok i "fosterstilling" (komisk) med navlestrengen mellom beina, så umulig å se kjønn. Var kortere på vei enn vi trodde, så har ny time om en ukes tid.

Noen tips i tilfelle h*n ligger som en ball da også? Ut på gulvet og hoppe rundt, styrte en Cola, eller hva?

Fortsetter under...

Før min UL så hadde jeg i meg nesten en halvliter Cola (og jeg hater Cola til vanlig-alt for UL) ,en kvikklunsj og en banan iløpet av 20 minutter,ca 20 minutter før UL'en. haha! Stakkars ungen fikk vel sjokk...men jaggu sprella hun også under undersøkelsen. ;)

men nå er jeg litt i tvil om det var alt sukkeret som gjorde utslaget- for min baby er jaggu meg turbo store deler av døgnet uansett. ;)

Hehe, jeg hadde også samme problemet, måtte tilbake på UL fordi hun lå i et vanskelig leie. Det funka ikke å hoppe rundt på gulvet ihverfall, det prøvde jeg. Tror ikke nødvendigvis det er så mye man kan gjøre for å påvirke. Jordmor sa ihvertfall til meg at det var veldig tilfeldig, men at neste gang kunne jeg ha noe søt drikke i veska (brus, fruktjuice etc som tas opp fort), det kunne muligens hjelpe. Neste time var jeg forberedt, men da lå hun så fint til og var aktiv som bare det, så drikken i veska ble urørt.

Så jeg ville ikke styrtet innpå masse sukker før UL ihvertfall, men heller hatt noe i bakhånd.

Sukker hjelper, så tipsene over er gode :)

"Min" jordmor tok skikkelig tak i magen min og flytte på babyen hun.

Helt utrolig å se på.

Dette er en godt voksen dame som har jobbet som jordmor hele sitt liv, så noen triks hadde hun nok i ermet :)

Annonse

Fikk ett glass saft under UL og fikk beskjed om å hoppe/danse litt rundt på gulvet en stund (når hun hentet saft :-)) Funket det. Ungen lå med ryggen ned mot min rygg og hun fikk nesten ikke tatt noen målinger uten at han fikk snudd seg. Ordnet seg etter saft og dans.

På ul i uke 13 spiste jeg et eple like før jeg skulle inn og nurket sprellet i vei som bare det under ultralyden. På ordinær ul i uke 19 spiste jeg frokost (rundstykke med syltetøy) og drakk en kopp kaffe før vi skulle til jordmor og det var like mye aktivitet da som sist. Så for min del har det i hvert fall funket å spise litt sånn en halv time før.

Downa en cola og en pakke Meller før timen :) Vet ikke om det var det som gjorde utslaget, men jeg skal i alle fall bli guttemamma :D

Og nå kunne jeg selvfølgelig aldri forestilt meg noe annet, heller!!

*glede*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...