Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prinsen på 9 mnd spiser 4 faste måltider om dagen. Frokost= 1 brødskive

Lunsj= 1 porsjon fullkonsgrøt, middag= 1 glass middag, kvelds= 1 porsjon grøt igjen.

Men han vil ha en melkeskvett etter alle måltidene. Han drikker ca 150 ml til hvert måltid.

Når bør jeg minke/slutte med melken egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du slutte med det? Tror barna skal drikke MME/MM fram til de er 1 år, og deretter begynne med kumelk. (Litt usikker på eksakt alder her, men kumelk skal vel introduseres i slutten av vførste leveår) Melk er jo en viktig energikilde og inneholder alt mye av de vitaminer og minelraler barna trenger.

Vet ikke hvor mye MME barna skal ha i løpet av et døgn, men viss du syns det er mye, kan du jo kutte ned på mengden etter måltidene midt på dagen kansje?

Hos oss er også melken etter måltider en kosestund som jeg ikke ville hvert for uten.

Skrevet

Vi sluttet da han var 10 mnd. Da fikk han fire måltider fast føde hver dag og hadde i nesten to måneder bare hatt en morgenflaske mme, som så ble kuttet ut ved 10 mnd. Deretter drakk han bare vann (evt litt utvannet juice innimellom) fram til ett år hvor han fikk kumelk til brødskiver og grøt. Hvis gutten din fremdeles vil ha melkeskvetten sin er det ingen spesiell grunn til å slutte med det. De sier som oftest i fra selv når de er lei av flaske og mme.

Skrevet

Takk for svar :0)

Jeg vil ikke slutte nå,og det vil ihvertfall ikke prinsen heller. Han storkoser seg med den melken etter måltidet. Bare lurte på om det kanskje ble for mye melk.. Men da fortsetter vi med melken videre så lenge han vil selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...