nurke84 *mamma til alma* Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 og er bare i uke 16+6! dette kan jobli spennende... jobber i bhg og har nesten 2 timer reisetid til og fra jobb. pluss en rygg som ikke vil sammarbeide, er jo ganske stor allerede (ser ut som 6 mnd minst) så sliter ekstra på. huhu.. nej håper det hjelper på.
*Nøtta* Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Det er jeg sikker på at det gjør! Jeg har også vært 50% noen uker og merker at det hjelper ja...
barn-er-lykke Skrevet 22. juni 2010 #3 Skrevet 22. juni 2010 Jeg er begynt på uke 25 nå og har vært sykemeldt i 3 uker nå. Jobbet fult til da, men holdt virkelig på å møte veggen, så ble sykemeldt 100% ei uke og har vært 50% sykemeldt de siste 2 ukene. Nå jobber jeg 3 dager i uka kortere dager. Kjenner det gjør godt, men er fortsatt sliten. Må legge meg å sove når jeg kommer hjem fra jobb, men formen er iallefall noe bedre.... Får se hvor lenge jeg klarer å jobbe 50% fordi barnehagen er under ombygging og det blir mer og mer utetid - noe jeg synes er det tyngste. Må jo kle på og av mye oftere. Veien ned til gulvet føles lengre og tyngre for hver dag:) Og ute må jeg være mer fysisk aktiv med barna, mens inne kan jeg sitte ned og tegne og leke med barna uten å bruke allverdens med krefter.... Uansett, husk at du og den lille trenger hvile. Ikke ha dårlig samvittighet fordi du er sykemeldt - å jobbe i barnehage er veldig krevende! Snakk også med styrer om å få tilrettelagte arbeidsoppgaver; feks; arbeidstid som oppleves som enklest for deg, praktiske oppgaver inne mens barna leker ute, begrenset med tid i garderoben dersom det oppleves som ekstra tungt osv. Prøv å finne løsninger som passer deg og din situasjon best - da vil du holde ut i jobben lengst mulig. Ønsker deg masse lykke til med videre jobb i barnehagen.
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2010 okei, takk fo det ja er jo tili men ryggen er jo ikke go så, orker ikke at jeg får meg en knekk om få uker og risikerer sykemelling noen mnd før fødsel. bedre og jobbe litt da. vi er jo 2 på avdeling som er gravide. ene 100% sykemeldt i en periode nå, og nå jeg 50% så er ekstra slitsomt selv med hjelp fra barnehageresursen. men nå håper jeg at det går bedre med kansje halv dag hver dag.
*NordNorge* Skrevet 22. juni 2010 #5 Skrevet 22. juni 2010 Bra at du tar d med ro. Ryggen skal du ha i mange år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå