Baby*2012 Skrevet 22. juni 2010 #1 Skrevet 22. juni 2010 Jeg lurer på om dem kan avbryte et forsøk etter egguthenting? evnt hva er da grunnen til at dem gjør det? Har lest mye nå om slimhinne og overstimulering? Kan noen opplyse meg litt vedrørende dette? På forhånd tusen takk PS: Egguthenting for første gang til fredag
hegeno Skrevet 22. juni 2010 #2 Skrevet 22. juni 2010 Etter at eggene er hentet ut skal de befruktes og så skal man se om de deler seg. Det hender at egg ikke lar seg befrukte eller at de lar seg befrukte, men ikke dele seg. Om dette skjer har man jo ingen egg å sette inn:( Skal sies at det nok ikke er mange som opplever det. De fleste får egg inn når de først har hentet ut:D Vil jo selvsagt også ha noe å si hvor mange egg man får hentet ut. Får man kun ut ett eller to egg er selvsagt sjansen større for at ingen av de overlever. Jeg har fått ut 7 egg på alle mine tre forsøk. Første gang ble 7 av 7 befruktet og delte seg perfekt. 2. gang ble kun 3 av 7 befruktet og 2 av de igjen delte seg perfekt. 3. gang ble kun 2 av 7 befruktet, men begge disse overlevde og delte seg perfekt. En av de festet seg også - delte seg deretter i to - så nå venter jeg eneggede tvillinger
Baby*2012 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2010 Å så gøy Gratulerer! Jeg har egguttak til fredag.... Gruer meg så sinnsykt Er det vondt? :/ Takk for svar Klem
hegeno Skrevet 22. juni 2010 #4 Skrevet 22. juni 2010 Takk for det:) folk har jo ulike opplevelser av det med egguttak, men de fleste av oss syns ikke det er videre vondt. Viktig å prøve å slappe godt av og så får du jo smertelindring! Etter egguttak er man imidlertid rimelig øm i underlivet, så da anbefaler jeg deg å bare komme deg hjem og ikke ha andre planer om å ligge på sofaen eller slappe av i sengen resten av dagen:D Lykke til med egguttak fredag!
Baby*2012 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2010 Takk Jeg gruer meg mest til bedøvelse sprøytene jeg.... Og selvfølgelig den sprøyten som går inn å henter ut eggene Huff.... Det høres jo grusomt vondt ut? :S
Frøypia Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Lykke til på eggutthentingen på fredag. Skjønner godt at du er nervøs, føler det samme selv og skal ha uttak på torsdag. For min del hjelpe d også mye å snakke med mannen. Være trygg på at han er til stede og vil snakke med meg. Slik at jeg ikke bare vil ligge å føle etter eventuelle smerter.
Baby*2012 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2010 Ja det er sant Veldig glad jeg skal ha med meg min mann også .... du må skrive hvordan det går da Hvor mange eggposer har du? Lykke til
Frøypia Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Ja, må skryte litt å si at han e heilt fantastisk!!!! Hvis du går inn på tråden om uke 25 så har jeg skrevet en del der....
Ster IL Skrevet 24. juni 2010 #9 Skrevet 24. juni 2010 Jeg har hatt 3 ivf forsøk, 2 avbrutt etter egguttak, ingen befrukning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå