Gå til innhold

ettåring som er syk og våkner på natta/grytidlig. Hva er best å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har vært forkjølet og sliter fremdeles litt med hoste om nettene, og de siste par nettene har han våknet rundt fire av hoste og bare skreket uten å få sove igjen. Jeg har prøvd en times tid å få han til å sove, men til slutt har jeg gitt opp og stått opp på vanlig måte som om klokka var 7-8. Men da blir jeg helt utslitt og hele hans rytme med dagsblunder og alt blir helt feil og han blir gretten og vanskelig hele dagen.

Så hva er best å gjøre? Noen tips? Stå opp, men ikke gjøre de vanlige morgenrutinene og prøve å legge han igjen etter kort tid, kanskje? Men så er det så lyst ute, så hvordan skal han skjønne at det egentlig fremdeles er natt?

Synes det der er litt vanskelig, jeg, så hadde satt pris på noen tips på hvordan man håndterer det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt ham over i sengen din og sagt at det er natt, nå må du være stille og sove. Og der hadde jeg ligget til klokken var minst 7. Legg han ned hver gang han reiser seg.

Det hender Bo får for seg at han skal våkne mellom 3 og 5 en gang, og da gjør jeg ikke noe annet enn å legge han ned igjen, hysje og si at det er natt. Eventuelt ramse opp alle som sover (mormor, tante, kompis osv)

I verste fall holder han det gående i en hel time, men da slokner han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...