Gå til innhold

Redd jeg har en MA..Hjelp??

Anbefalte innlegg

Er 8+0 i dag, og for noen dager siden (fredag kveld), oppdaget jeg en liten mengde friskt blod i truseinnlegget.. Kan ikke ha vert mer enn noen få dråper. Kom ikke noe mer senere heller, kanskje bare litt halvfarget utflod formiddagen etter (sånn at man måtte studere). Gikk på canesten vaginaltabl, tok siste tabl torsdag. Ingen magesmerter eller noe.. Føler meg litt mindre kvalm (kan komme av at jeg har klart spise litt mer?), men mye mer emosjonell og ømme bryster er litt tilbake igjen i grunn. Hva kan dette være??? Er sååååå redd for en MA/SA, etc.... :( Noen erfaringer???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142009013-redd-jeg-har-en-mahjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LilleDina + 2englebarn

Hei, sist svangerskap fikk jeg blødninger på ca samme tid som deg (8+2) og full panikk for at jeg mistet. Svangerskaps "plagene" roet seg de neste 5 dagene.. men ved UL viste det seg at alt sto bra til, fikk 4 mindre blødninger etter dette også.. og alt gikk bra da (mistet senere, men av helt uforstående grunn).. Og fikk beskjed om at det faktisk er nok så normalt å få blødninger i låpet av et svangerskap, noen opplever faktisk måndelige blødninger, og alt ender godt..

Men forstår redselen,, så om du føler du ikke får roet ned, gå til legen og forlang en UL, de må nook pent gi etter for slikt krav, om ikke, så se litt på prisene for privat UL. Bedre enn å være redd og nervøs i flere uker..

Men det går nok bra med den lille spira skal du se, bare kroppen som lurer. Husk at hinnene i vaigina ol er veldig sjøre på denne tiden av en kvinnes liv, så noe blod kan man måtte regne med. Men det er bedre med en oppringing for mye enn forlite vet du..

Kryser fingrene for at det går bra jeg

Tusen takk, det var veldig godt å høre :) Ble litt roligere... Men tror jeg må ta meg en tlf til fastlegen min ja, må uansett forlenge sykemeldingen. (Kjempetrist at du mistet, forresten.. Det unner man ingen..)

Har tenkt på privat UL ja, men det er tre og en halv time med bil herfra nærmeste sted.. Og som student har jeg ikke så god råd!! Men skal prøve å få iglet på meg en UL av legen, for merker jeg sliter med søvnen og redsel hele dagene... Er veldig redd og bekymret av natur :)

Ja, tenker det samme selv. Var ganske vondt å sette inn tabl, så lurte på om det kanskje kom fra de.. Men litt ulogisk at det først kommer nesten et døgn senere. Blir spennende å se framover!!

Krysser alt jeg også, tusen takk for svar!

Dette du beskriver høres ikke for meg ut som en MA/SA. Blødninger i svangerskapet er veldig vanlig, og særlig i forbindelse med de tidene du egentlig skulle hatt mensen. (Uke 4, 8 og 12) Etter dette er blødninger mindre vanlig, og skal da alltid taes alvorlig. (kontakte lege)

At du fortsatt har graviditetssymptomer er et godt tegn, og alt er mest sannsynlig greit, men for all del ta kontakt med fastlegen din, for det er ingen grunn til at du skal måtte gå rundt å bekymre deg unødig:)

Mange kan også blø litt i forbindelse med sex, for vi er kanskje litt mer ømfintelig der nede for tiden? Så tablettene du tok kan jo også kanskje være en grunn, men dette blir bare spekuleringer da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...